شنبه 1 ارديبهشت 1403   02:06:52

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

سمینار پروژه مدیریت بانک اطلاعات طلاق برگزار شد

  • خلاصه :سمینار علمی پروژه مدیریت بانک اطلاعات طلاق به همت گروه سازماندهی اطلاعات و مدارک پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسین حسن زاده «مدیر گروه سازماندهی اطلاعات و مدارک پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» ضمن اشاره به اهمیت مدیریت اطلاعات در پژوهش های اسلامی، بر لزوم ایجاد پیوست مدیریت اطلاعات در پژوهش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاکید کرد و توجه مسئولین پژوهشگاه را لازمه این کار دانستند.
سپس حجت الاسلام مجیدی نظامی به معرفی و چگونگی شروع و پیشینه این کار علمی پرداخت و گفت این پروژه کاری بین گروهی است و گروه های پژوهشی پژوهشکده در روند پیشرفت کار نقش داشتند.
مجری طرح در ادامه اهداف، روش نمونه برداری، مراحل انجام پروژه (شامل تعیین منابع، تهیه اطلاعات کتابشناختی منابع، آماده سازی منابع، ارسال به پایگاه اخذ اصطلاح و تولید نمایه) را تبیین کردند. و پس از آن اطلاعات و آمار منابع، اصطلاحات اخذ شده و نمایه های تولید شده و مشکلات و بایسته های مدیریت اطلاعات طلاق را بیان کردند.
شاوه ای «رئیس اداره امور پژوهشی پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» بر امکان اخذ خروجی های مختلف از این پژوهش مثل مقاله های علمی مروری، نشست، رونمایی و گزارش های تحلیلی اشاره کرد همچنین پیشنهاد کرد با ایجاد ارتباط بین مراکز مرتبط با موضوع از قبیل مرکز تحقیقات زنان، معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری و... می توان ضمن اشتراک گذاری پژوهش ها از نتایج دیگر پژوهش های انجام شده در این حوزه استفاده کرد. بررسی و نهایی سازی اصطلاحات اخذ شده، همزمان با نمایه سازی به منظور کاهش بازه زمانی انجام پروژه ها و دستیابی زودهنگام به خروجی های نهایی از دیگر پیشنهادات شاوه ای بود.
لازم به ذکر است این پروژه توسط میز تحکیم خانواده از قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی به پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی سفارش شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما