جمعه 10 فروردين 1403   14:52:55

(مهار تورم، رشد تولید)

print

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده خبر داد:

استقبال کم نظیر مخاطبان از فرهنگ نامه سبک زندگی قرآنی

  • خلاصه :مدیر گروه فرهنگ نامه های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: فرهنگ نامه کاربردی سبک زندگی از سوی گروه فرهنگ نامه های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تولید و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت اسلام والمسلمین عیسی زاده مدیر گروه فرهنگ نامه های قرآنی در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه پژوهش های کاربردی از معارف قرآن و اهل بیت(ع) در حوزه های گوناگون سبک زندگی از سوی پژوهشگران، جامع ترین فرهنگ نامه کاربردی سبک زندگی از سوی گروه فرهنگ نامه های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  تولید و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته و از پر فروش ترین محصولات در نمایشگاه کتاب امسال بوده است.
وی در توضیح ویژگی های این فرهنگ نامه گفت: این کلان پروژه سبک زندگی در چهار حوزه فردی، خانوادگی، اجتماعی و محیط زیست، مشتمل بر 60 موضوع مختلف تدوین شده که تا کنون بیش از 32 موضوع آن منتشر و 16 موضوع در دست انتشار می باشد. بر اساس گزارش مکتوب دکتر انصاری رئیس انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مؤسسه بوستان کتاب، این آثار از پر فروش ترین محصولات در نمایشگاه کتاب امسال بوده اند.
حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده مدیر پروژه فرهنگ نامه سبک زندگی قرآنی با اشاره به دلیل استقبال کم نظیر مخاطبان از این پروژه اظهار داشت: کاربردی بودن مطالب این تولیدات، طراحی زیبا، کم بودن صفحات و مستند بودن به آیات و روایات و سیره اهل بیت(ع) زمینه این استقبال را فراهم نموده است.
وی درباره موضوعات این پروژه گفت: تلاش شده است تا مبتلا به ترین موضوعات در حوزه های گوناگون سبک زندگی که در بیانات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است، انتخاب گردد؛ به عنوان مثال در حوزه فردی موضوعاتی همچون: مبانی سبک زندگی اسلامی، آسیب شناسی سبک زندگی، آراستگی، اوقات فراغت، پوشش، مهمانی، تغذیه، سفر، مهمانی، کسب و کار، ورزش، امر به معروف، جهاد فرهنگی، سبک زندگی اهل بیت(ع) از موضوعات این فرهنگ نامه می باشد.
مدیر گروه فرهنگ نامه های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه به برشمردن موضوعات مرتبط با حوزه خانوادگی که در فرهنگ نامه سبک زندگی قرآنی به تدوین رسیده اند پرداخت و گفت: سبک ازدواج، سبک رفتار با پدر و مادر، رفتار با فرزند، رفتار با همسر، رفتار با خویشاوندان از عناوین موضوعات مرتبط با حوزه خانوادگی است که در این فرهنگ نامه به تألیف و تدوین رسیده است.
وی در حوزه اجتماعی موضوعاتی همانند سبک رفتار متقابل مردم و حکومت، رفتار با زندانیان، رفتار با گناهکاران، رفتار با اهل کتاب و رفتار با یتیمان را از جمله عناوین مورد تحقیق در فرهنگ نامه سبک زندگی قرآنی خواند و گفت: رفتار با همکاران، رفتار با جوانان، رفتار با سالمندان، رفتار با معلولان، رفتار با بدهکار، رفتار با بیماران، رفتار با نیازمندان، رفتار با مصیبت دیدگان و رفتار با نعمتها نیز از دیگر موضوعات اجتماعی تدوین شده در این فرهنگ نامه می باشند.
 حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده در حوزه محیط زیست موضوعاتی همچون سبک رفتار با محیط زیست، رفتار با حیوانات، آداب کشت و زرع را از جمله موضوعات مورد تحقیق در فرهنگ نامه سبک زندگی قرآنی اعلام کرد.
وی در پایان درباره ضرورت تولید و معرفی این گونه آثار اظهار داشت: یکی از الزامات ارتقای فرهنگ قرآنی و نهادینه شدن سبک زندگی مبتنی بر آموزه های قرآن در جامعه، تولید محصولات و پژوهش های کاربردی متناسب با نیازها، مختصر و ارزان بودن آن ها می باشد. عامل مهم دیگر، معرفی به موقع این آثار در مجامع مختلف اجتماعی است که برای تحقق این امر باید ایده های نو ارائه شود تا تولیدات در کمترین زمان به دست مخاطبان برسد و نمی شود با برگزاری دو یا سه نمایشگاه به این هدف دست یافت.
مدیر گروه فرهنگ نامه های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره ضرورت تهیه امکانات اولیه تولید آثار پژوهشی مانند کاغذ گفت: متأسفانه به دلیل عدم تأمین به موقع کاغذ، نشر این آثار با تأخیر فراوانی مواجه می شود؛ امیدواریم دست اندرکاران این امر با تلاش خویش بتوانند با تهیه به موقع امکانات، زمینه دسترسی سریع علاقه مندان به محصولات را فراهم نمایند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما