جمعه 10 فروردين 1403   09:45:47

(مهار تورم، رشد تولید)

print

آیت الله عابدی مطرح کرد:

بالاترین نقش روحانیت در عرصه دفاع مقدس چه بود؟

  • خلاصه :استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: بالاترین نقش روحانیت مشروعیت بخشی به دفاع مقدس و روحیه بخشی به رزمندگان بود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، آیت الله احمد عابدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در همایش وعاظ عرصه دفاع مقدس که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، گفت: شاید زمانی که برای اولین بار دستگاه چاپ وارد ایران شد اولین کتابی چاپی در کشور ما رساله جهادیه نوشته فرزند آقاسیدعلی طباطبایی صاحب ریاض المسائل بوده است.
وی افزود: در رساله جهادیه نقش علما و روحانیون در مورد جنگ های ایران و روس آمده و بسیار جذاب و آموزنده است.
آیت الله عابدی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ صلیبی دوم که حمله صلاح الدین برای بازپس گیری مسجدالاقصی بود گفت امید من به یک نفری که در حال نماز خواندن است بیشتر از سایر افراد لشکر می باشد؛ روحانیت، وعاظ و طلاب و اهل عبادت در عرصه دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشته اند.
وی نقش مراجع معظم تقلید را مهمترین و اثرگذارترین نقش آفرینی در دفاع مقدس دانست و گفت: یکی از مراجع در زمان دفاع مقدس به مسجد جمکران می رفتند و برای رزمندگان دعا می کردند؛ حتی مراجعی که در عراق بودند هم چنین نقشی در دفاع مقدس داشتند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: شهید میثمی روحانی است که مقام معظم رهبری درباره او فرمودند «زندگی فرشته گونه داشت» و این طلبه در مواجهه مستقیم با دشمن و در خط مقدم جبهه به شهادت رسید.
وی با تأکید بر ایمان و اعتقاد عمیق شهید میثمی افزود: او کسی بود که در زندان ساواک از خوردن غذاهای آن سازمان خودداری داشت.
آیت الله عابدی بیان داشت: حضرت آیت الله شیخ حسن تهرانی با اینکه در خانه مشکلاتی داشت اما بیشتر از سایر آقایان در جبهه های دفاع مقدس حضور پیدا می کرد و این نشان از ایمان این استاد فرزانه حوزه بود.
وی گفت: بالاترین نقش روحانیت مشروعیت بخشی به دفاع مقدس و روحیه بخشی به رزمندگان بود.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: ابن مسکویه عالمی است  که دارای 23 جلد کتاب بوده و در 92 سالگی، در 1000 سال پیش به جنگ می رود و فرماندهی آن نیز بر عهده او قرار می گیرد و به شهادت می رسد؛ نقش علما در تاریخ دفاع و جهاد بسیار درخشان است و برای ما قابل استفاده می باشد.
وی در پایان با تأکید بر اهمیت جود به نفس خاطرنشان کرد: هیچ ایثاری بالاتر از ایثار به نفس نیست؛ روحانیت قشری بوده که همواره آماده بوده تا آبرو و جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و در راه خدا فدا کند. 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما