جمعه 31 فروردين 1403   15:27:48

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

نشست علمی «تربیت اسلامی در سایه چالش‌های معاصر در دانشگاه باقرالعلوم(ع)» برگزار شد

  • خلاصه :نشست علمی «تربیت اسلامی در سایه چالش‌های معاصر» به همت امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع) و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، نشست علمی «تربیت اسلامی در سایه چالش‌های معاصر» با حضور لیندا طبوش «رئیس مرکز فرهنگ خانواده و تربیت لبنان» در سالن اجتماعات علامه طباطبایی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به صورت حضوری و برخط برگزار شد.

وی در ابتدا ضمن اشاره به برجسته‌ترین چالش‌ها و تهدیدات در حوزه تعلیم و تربیت، گفت: متأسفانه ما هر آنچه خوب و بد است را با هم از غرب می‌گیریم و هیچ فیلتری برای دریافت اطلاعات و سبک زندگی غربی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: اساتید و دانشجویان نقش زیادی در این زمینه دارند و آن‌ها باید به موضوع نفوذ دشمن از طریق برنامه‌های درسی آگاه باشند. باید به سمت تدوین برنامه درسی تربیتی و معرفی الگو بپردازیم.  زندگی رهبران، مراجع و علمای دین از مصادیق این الگو هستند.

رئیس مرکز فرهنگ خانواده و تربیت لبنان گفت: برای مقابله با هجمۀ فرهنگی غرب باید در زمینه‌های فکری، علمی، فرهنگی توانمند باشیم؛ عزت نفس خود را حفظ کنیم و نپنداریم که غرب از ما بهتر است.

وی، بیت حضرت زهرا(س) را الگویی مناسب برای تربیت نسل جوان برشمرد و ادامه داد: خروجی این بیت و به طور کلی این سبک زندگی، شخصیت‌های ارزشمندی مانند امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) است که در تربیت نسل جوان قابل بهره‌برداری است.

این استاد دانشگاه در ادامه تربیت اسلامی را خط مقدم مقابله با تهاجم غرب دانست و تحسین خانوده و جوانان، کنترل خانواده و توافق بین زن و شوهر را از جمله مهم‌ترین راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب ارزیابی کرد.

طبوش به فعالیت‌های علمی خویش در زمینه استخراج نکات و مفاهیم تربیتی از منابع روایی از جمله نهج البلاغه نیز اشاره کرد و گفت: خطبه فدکیه می‌تواند نکات ارزشمندی را در موضوعات گوناگون از جمله خانواده، عقیده و فکر درست، روانشناسی و عشق به ما بیاموزد. رساله حقوق امام سجاد(ع) نیز دربردانده نکات مفید و کاربردی پیرامون حقوق انسان‌ و مسائل تربیتی است.

در پایان این نشست علمی، برخی از حاضران به طرح سؤالات خود از جمله چالش‌های تربیتی و استانداردهای عملی حضور کودکان در فضای مجازی، چگونگی ایجاد زمینه مناسب برای تربیت اسلامی پرداختند که سخنران نشست به آنان پاسخ داد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما