جمعه 10 فروردين 1403   11:24:49

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در کارگاه «بازاریابی محصولات و خدمات شرکت های خلاق» مطرح شد؛

مهمترین تقاطع خط تولید و عرضه با خط مصرف، بسته سازی محصول است

  • خلاصه :مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با بیان این که بسته سازی در فعالیت ها، لبه تعامل تولید و مصرف است، یادآور شد: مهمترین تقاطع خط تولید و عرضه با خط مصرف، بسته سازی محصول است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین قطبی در کارگاه «بازاریابی محصولات و خدمات شرکت های خلاق» با اشاره به ضرورت بسته سازی محصولات، ابراز کرد: بسته سازی محصول به فرهنگ مصرف مردم تبدیل شده است، مانند بسته های مختلف اینترنت که با انواع مدل ها و سبک های مختلف (روزانه، شبانه، ماهانه، فصلی، سالانه، ترکیبی)عرضه می شود.

وی با بیان این که بسته سازی در فعالیت ها، لبه تعامل تولید و مصرف است، یادآور شد: مهمترین تقاطع خط تولید و عرضه با خط مصرف، بسته سازی محصول است.

وی افزود: اول موضوع خودتان را در مبدا قرار دهید،آن چیزی که به محصول و خدمت رسیده اید و کاری که در حال انجام هستید را بر اساس معیارهای مختلف (زمان، مخاطب، فرآیند، قیمت، فصول، اقتضائات) بشکنید و به حالت های مختلف تقسیم کنید و برای هر بسته اسمی زیبا انتخاب کنید و برای هر بسته شناسنامه بگذارید؛ شناسنامه برحسب هر محتوا و هر جنس بسته ای متفاوت است.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اظهار داشت: شناسنامه، حاوی محتوای و اطلاعات مهم و مورد استفاده مصرف کننده است، مانند: اسم، ترکیبات، تولید کننده، وزن، چربی و قند و نمک، شرایط نگهداری، زمان انقضاء و... ؛ همه اطلاعاتی که یک مشتری نیاز دارد را پارامتریک کنید و ما برای بسته های شما کد صادر می کنیم.

وی گفت: ما سفارش محور نیستیم، بلکه ما ظرفیت محور هستیم، یعنی در حد توان خدمت ارائه می کنیم و برای هر خدمت ظرفیت واقعی و مبلغی را در نظر می گیریم و برآورد ریالی می کنیم، یعنی یک مبلغ واقعی یا قیمت مصرف کننده را می گوییم و بر حسب موقعیت ها به خدمت یا محصول، ضریب می دهیم، مثلا در هر شهری قیمت ها متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی تصریح کرد: قیمت گذاری چند روش دارد: یکی این که قیمت گذاری بر اساس هزینه های تمام شده یا مؤلفه محور است و در این قیمت گذاری، تمام مؤلفه ها را باید محاسبه کرد، مثلاً حتی اگر مکان رایگان است، باید محاسبه شود؛ روش دیگر، قیمت گذاری بر اساس مقایسه می باشد که یکی از بهترین روش ها است، به این صورت که خدمت یا محصول مشابه را پیدا می کنیم و حدود قیمت مشخص می شود؛ روش سوم، قیمت گذاری براساس تقاضا است.

وی گفت: اطلاع از درصد و میزان مبلغ مالیات و بیمه، نکته ای مهم در خصوص قیمت گذاری است و باید در مؤلفه ها محاسبه شود، و در صورتی که معاف بودیم، به سودمان افزوده می شود، معافیت مالیات در سود تولید کننده حساب می شود، نه تخفیف برای مصرف کننده، چرا که محصولات فرهنگی سود زیادی ندارد و از تولید کننده حمایت می شود و معافیت مالیات به آن تعلق می گیرد؛ مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بر حمایت از تولید کننده تأکید دارند، اما متأسفانه ضعیف اقدام می شود.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق تبیین کرد: درصد مالیات به جنس محصول (فناوری، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و...) بستگی داشته و هرکدام درصدی دارد.

وی با بیان این که در مسیر پیشرفت خود به هیچ وجه به معافیت از مالیات فکر نکنید، ابراز کرد: تصور کنید همه کارها مالیات دارد، در هنگام محاسبه قیمت، مالیات را هم حساب کنید، اگر معاف بودید، سود شماست و اگر معاف نبودید، مالیات را پرداخت می کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به این که در گذشته مالیات بر اساس ممیزی بود و اکنون براساس سیستم و هوشمند است، اظهار داشت: مالیات دادن به معنای بالا بودن تراز مالی کار شماست و در آینده که تقاضای گرید و رتبه می کنید؛ یکی از آیتم ها، تراز مالی است، یعنی اگر رتبه پایین باشد، اجازه قرارداد بالا داده نمی شود، چرا که تراز مالی پایین است.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما