پنجشنبه 30 فروردين 1403   23:20:19

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

کتاب «رابطه نفس و بدن از منظر حکمت متعالیه و نوخاسته‌گرایی» منتشر شد

  • خلاصه :کتاب «رابطه نفس و بدن از منظر حکمت متعالیه و نوخاسته‌گرایی» به همت گروه فلسفه پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کتاب «رابطه نفس و بدن از منظر حکمت متعالیه و نوخاسته‌گرایی» اثر محمد‌مهدی عموسلطانی فروشانی به همت گروه فلسفه پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

این کتاب  پژوهشی تطبیقی در فلسفه اسلامی صدرالمتألهین و مکتبِ علمی ـ فلسفی نوخاسته‌گرایی پیرامون مسائل حدوث، آفرینش و تکامل نفس/ذهن در جهت بررسی مسائل دینیِ مبدا و معاد است؛

نوخاسته‌گرایان و نیز ملاصدرا آفرینش را تکاملی می‌دانند. در بین نوخاسته‌گرایان، تنها طیف نوخاسته‌گرای جوهری قائل به وجود نفس است؛ نفسی که به صورت تکوینی، بقای بعد از ممات ندارد. و اکثریت یعنی نوخاسته‌گرایان ماده‌انگار و نوخاسته‌گرایان ویژگی‌ها، منکر وجود مجرد نفس و عملا منکر حیات پس از مرگ هستند.

با توجه به مبانی فکری حکمت متعالیه و نوخاسته‌گرایی و با توجه به اشتراکات و افتراقات آن دو، این مطالعه به ارزیابی صحت و سقم مدعیات این دو دیدگاه نسبت به مبدأ و منشأ هستی و حیات مخصوصا نفس انسانی و نیز حیات پس از مرگ پرداخته است.

این کتاب در شمارگان 350 نسخه و در 636 صفحه از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانۀ بازار کتاب شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما