پنجشنبه 11 آذر 1400   00:32:40

(تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها)

print

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق:

جنس رویداد ملی ایده پردازی «کاریزمن»، مسأله محوری است

  • خلاصه :مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با بیان این که حدود 200 نفر در هر رویداد ملی ایده پردازی «کاریزمن» شرکت می کنند، گفت: جنس این رویداد ملی، مسأله محوری است.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در دومین جلسه مشترک شورای علمی رویداد ملی «کاریزمن» بین میز اخلاق دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، با بیان این که رویداد ملی ایده پردازی «کاریزمن» رویداد تمرین تجربه‌ای است و جنس این رویداد به سبک جشنواره های ملی و پرهیاهو نیست، ابراز کرد: حدود ۲۰۰ نفر از سراسر کشور در این رویداد شرکت می کنند که در فضای ایده ورزی و ایده پردازی تجربه دارند و از پیش کار کرده اند یا دوره هایی را گذرانده اند، البته امکان توسعه هم داریم.

وی افزود: فرآیند رویداد «کاریزمن» خیلی روان است که در یک سامانه مدیریت می شود و مهمترین بخش رویداد، مرحله تبیین آن است که به یک پوستر یا بروشور اکتفا نمی‌کنیم، بلکه جنس کار ما مسئله محوری است؛ مسئله رویداد، تبیین و چالش دارد و باید نیاز را دقیقاً روشن کنیم و کلی نگر نیستیم.

وی یادآور شد: مرحله تبیین رویداد کاریزمن باید دقیق انجام شود که بیشتر بر پایه ویدیو پیش خواهیم رفت ولی پیوست آن هم می تواند متنی یا pdf باشد و هم می تواند در قالب های دیگر انجام شود؛ سامانه رویداد «کاریزمن» قابلیت به نمایش گذاشتن فایل های آموزشی و تبیینی را داراست.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اظهار داشت: مهمترین کاری که در مرحله تبیین مسأله از طریق ویدیو انجام می‌شود، مشتمل بر سه گام است، که در مرحله اول، نیاز است که اصل چالش مد نظر تبیین و مسئله روشن شود که به یک درد مشترک برسیم.

وی گفت: گام دوم آن است که ظرفیت های عمومی، فرهنگی، سازمانی (چه در داخل و چه در خارج از کشور) را به کار گرفته تا به یک فهم مشترک برای حل مسئله برسیم

حجت الاسلام والمسلمین قطبی تصریح کرد: در خصوص موضوع، نمونه کاوی می کنیم، به عنوان مثال، فلان کار  در حوزه سلامت، این مشکل را حل کرده است؛ در موضوع اصلی نمونه‌های موفق داریم، مثلاً محصول یا خدمت خوبی است که مثال می زنیم؛ ایده ها می تواند به صورت راهکار باشد تا ایده های استارتاپی در آینده به کسب و کار تبدیل شود و درآمدزایی کند.

وی افزود: رویداد ملی ایده پردازی «کاریزمن» علاوه بر این با رویدادهای دیگر تفاوت دارد، و آن مرحله تمرین و تجربه و شرکت در کارگاه های تمرین و تجربه با یک داوری شبیه سازی شده یا پیش دفاع است و تعدادی از ایده های برتر انتخاب می‌شوند و ایده پردازان منتخب ایده هایشان را معرفی می‌کند ولی داوری نمی‌شود، بلکه نقاط قوت و ضعف بیان می‌شود و پیشنهادهایی مطرح می شود و سپس، فرصتی می دهیم تا ایده‌ها را ویرایش کنند.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق ابراز کرد: در مرحله داوری، هم داوری حضوری و هم داوری یارکشی از طریق شبکه های مجازی را داریم؛ داوران تخصصی سه نفر برتر را مشخص می‌کنتد و با شاخصه‌ هایی (نوآور بودن، تاب آور بودن، مسئله محور بودن و نزدیک به موضوع بودن) که به نتیجه می رسیم، داوری کرد و در یار کشی عمومی هم لینک اشتراک می‌دهیم و ایده پرداز می ‌تواند از طریق شبکه ‌های مجازی رأی جمع کند و یک نفر برتر هم بر اساس رأی مردمی داریم.

وی در خصوص امور این رویداد افزود: برگزاری رویداد ملی ایده پردازی «کاریزمن» نیازمند انجام امور اجرایی و علمی است که اجرائیات این رویداد، مانند: دعوت، فراخوان، ثبت نام، برگزاری و... بر عهده مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق است و میزهای تخصصی قطب های فکری و فرهنگی نیز عهده دار امور علمی آن مثل کارهای علمی، مشاوره، نظارت، داوری، سناریو و تبیین مسئله هستند.

وی یادآور شد: اگر دامنه آموزش را به نحوی ببینید که همه ظرفیت ها به اشکال مختلف در حال یادگیرندگی است و انسان را همیشه در همه حال آموزش می بیند، این کلمه آموزش را پوشش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان این که باید ما در فضای تبیین موضوع رویداد، فضا را به سمت یادگیری ببریم، اظهار داشت: منظور ما از آموزش، سیره ای و یادگیری است، مثل تجربیات یک طلبه در محل تبلیغ.

وی گفت: در صدد هستیم به راهکارهایی که تا به حال تبیین نشده است، بپردازیم تا ایده پرداز ذهنش به سمت موضوع بیاید، لذا وقتی یک مثالی را مطرح می کنیم، به دنبال آن هستیم که ذهن را به سمتی ببریم که می توان کارهای تازه تری کرد.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به اطلاع رسانی رویداد ملی ایده پردازی «کاریزمن» تصریح کرد: اطلاع رسانی این رویداد به طرق مختلفی همچون انتشار خبر رسمی در رسانه ها، ارسال پیامک به چند هزار نفری، انتشار پوستر این رویداد در فضاهای مجازی، تولید کلیپ کوتاه انگیزشی و نشر آن در شبکه های مجازی و انعکاس این رویداد از ظرفیت رسانه های داخلی دفتر تبلیغات اسلامی صورت می گیرد.

وی افزود: همچنین از طریق مذاکره با شتاب دهنده ها و مراکز رشد که در ارتباط هستیم و همچنین مجموعه هایی که میز مربوطه مرتبط هست، می توان اقدام کرد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین بهروزنژاد «دبیر میز اخلاق دفتر تبلیغات اسلامی» در خصوص موضوع رویداد «کاریزمن» مرتبط با این میز گفت: پیشنهاد می شود رویداد مرتبط با این میز با موضوع «اخلاق اجتماعی روحانیت با رویکرد یادگیرندگی» برگزار شود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما