پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:07:59

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مسئول فرهنگی و تربیتی مرکز تخصصی آخوند خراسانی:

قانون جذب ترویج‌کننده انسان‌محوری و آرزو‌پروری است

  • خلاصه :مسئول فرهنگی و تربیتی مرکز تخصصی آخوند خراسانی با بیان اینکه قانون جذب مسلماً عمومیت‌ ندارد و ترویج‌کننده انسان‌محوری و آرزو‌پروری است، گفت: هدف قانون جذب «دنیای بهتر» و هدف مقام جذبه الهی «رضای خداوند» است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، مهدی قاسمی در نشست مجازی بررسی و نقد الهیاتی نظریه «قانون جذب و رازهای موفقیت و قدرت ذهن» با تأکید بر «مقام جذبه الهی در عرفان» اظهار داشت: مروجان قانون جذب می‌گویند ذهن ما همان‌طور که به بدن ما فرمان می‌دهد، به کائنات هم می‌تواند فرمان براند و تمام کائنات مثل بدن ما هستند، فقط کافی است ما به ذهن کیهانی وصل شویم و این کاری است که با مدیتیشن یا تصویرسازی ذهنی و احساسات می‌توانیم انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در «قانون جذب» تنها تأثیر ذهن بر ساحت وجودی انسان و یا حتی تأثیر عادی ذهن بر پدیده‌ها مطرح نیست، بلکه ادعای خلق و آفرینندگی ذهن نسبت به وقایع دنیای خارج مطرح است و تنها ابزاری که جهت آفرینندگی ذهن پیشنهاد می‌شود، عملی ذهنی به نام «تمرکز و تجسم ذهنی» است.

مسئول فرهنگی و تربیتی مرکز تخصصی آخوند خراسانی ادامه داد: قانون جذب می‌گوید: تمام چیزهایی‌ که‌ ما تصور می‌کنیم، به سوی ما جذب خواهند شد و به عبارت دیگر این حس انسان است که شرایطش را خلق می‌کند که نتیجه آن این است که «تو خالقِ زندگی خودت هستی»!

وی در ادامه به تبیین نقد الهیاتیِ قانون جذب و ذهن خلاق پرداخت و افزود: بنا بر ایدۀ جذب، دعا چون مقدمه تجسّم و تمرکز است اهمیت پیدا می‌کند، نه چون خودش ابزاری مستقل در خدمت تعالی انسان است، بنابراین زیارت و زیارتگاه نیز چون به انسان قدرت تداعی بیشتری می‌دهد، مفید است، نه چون زیارت‌شونده دارای روحی بزرگ است که می‌تواند دیگران را در تعالی روحی دست‌گیری نماید.

جهت مشاهده متن کامل خبر به سایت شعبه خراسان رضوی مراجعه کنید.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما