يكشنبه 16 ارديبهشت 1403   21:29:23

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

بازدید اساتید بیت الحکمه بغداد از پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی

  • خلاصه :تعدادی از اساتید بیت الحکمه بغداد با بازدید از پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی با آثار و فعالیت‌های این پژوهشکده آشنا شدند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، تعدادی از اساتید بیت الحکمه بغداد با بازدید از پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی با آثار و فعالیت‌های این پژوهشکده آشنا شدند. در این دیدار دکتر مختار شیخ حسینی، رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی ضمن ابراز خرسندی و خوشامدگویی به مهمانان، بیان کرد: «به دلیل عدم ارتباط مناسب بین جامعه علمی ایران و عراق، آثار اندیشمندان ایرانی در زمینه علوم انسانی - اسلامی، بازتابی در عراق و جهان عرب ندارد. از سویی آثار ارزشمند اساتید عراقی نیز کمتر به فارسی ترجمه شده است. لذا این بازدیدها می‌تواند مقدمه‌ی فعالیتهای مشترک بین پژوهشکده و بیت الحکمه را به دنبال داشته باشد.»
در ادامه نتایج همایش مشترک گروه فلسفه سیاسی و بیت الحکمه در سال‌های قبل مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با تداوم ارتباطات نسبت به برگزاری نشست‌های علمی مشترک اقدام گردد.
اساتید بیت الحکمه بغداد نیز با ابراز خشنودی از این دیدار، نسبت به مشارکت در مجلات عربی پژوهشکده (الفکر السیاسی الاسلامی و الحوکمه فی القرآن والسنه) با ارسال مقاله و ارزیابی مقالات اعلام آمادگی نمودند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما