جمعه 10 فروردين 1403   12:34:23

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در پنجمین جلسه از سلسله جلسات کنشگری روحانیت مطرح شد؛

وظیفه روحانیت تهیه محتوای کنشگری اصیل است

  • خلاصه :پنجمین جلسه از سلسله جلسات کنشگری روحانیت به همت مرکز تخصصی طوبی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سیدمحمدعلی غمامی، مدیر گروه مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در پنجمین جلسه از سلسله جلسات کنشگری روحانیت به بررسی فضای کنشگری روحانیت پرداخت و گفت: از ابتدای انقلاب، روحانیت و زنان جزو کسانی بودند که به‌عنوان کنشگران فعال در عرصه اجتماعی مطرح بودند. مفهوم کنش در علوم اجتماعی در کنار space یعنی فضا قرار می‌گیرد و این دو باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرد. اصلی‌ترین عرصه ها که مردم با آن درگیر هستند فضای مجازی می‌باشند و این‌قدر این فضا مهم است که فراتر از فعالیت کنشگران در عرصه حقیقی فعالیت می‌کند و نقش جهت‌دهی و هدایت‌گری را ایفا می‌کند و در واقع بستری را فراهم می‌کند که در این بستر کنش‌هایی صورت می‌گیرد؛ گاهی این فضا اثرش از اثرات کنش در فضای واقعی بیشتر است.
وی بیان کرد: تشرف به حرم یعنی چه؟ واژه‌ی تشرف به این معناست که خود مفاهیم امام حرم, دارای یک آداب پذیرش هستند زیرا امام شرافت دارد و درواقع حرم دارای مقام شرافت است و بعد ما باید قبل‌از روبه‌رو شدن با امام شرافت این مکان‌ها را درک کنیم. درواقع تشرف به‌همین معناست طلبه‌ای که می‌خواهد تکلیف خود به عنوان روحانی را درک کند در واقع باید شرافت تبلیغ را، وظیفه تبلیغ را به‌خوبی انجام دهد و بتواند کنشگری مناسبی را به اطرافیان منتقل کند حال چه فضایی باید وجود داشته باشد که این تعاملات به‌نحو شایسته انجام گیرد.
 وی ادامه داد؛ قطعاً نباید مبلغ مستقیماً شروع به تبادل پیام کند؛ اول باید فضاسازی صورت بگیرد تا بتواند پیام را به‌درستی به دیگران منتقل کند؛ باید دقت شود وقتی انسان در محیطی قرار می‌گیرد ناخودآگاه انسان خودش را مطابق محیط تغییر می‌دهد خیلی از کنش‌های اجتماعی ما فضایی برایش تعریف نشده است و البته نباید مفهوم فضا را ساده در نظر گرفت.
جهت مطالعه متن کامل خبر به سایت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مراجعه کنید.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما