جمعه 10 فروردين 1403   00:41:43

(مهار تورم، رشد تولید)

print

گرامیداشت شهدای مدافع امنیت در جوار شهدای گمنام دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛

پرداخت هزینه دفاع از حقیقت و درک درست از وقایع؛ وظیفه هر مسلمان

  • خلاصه :مدیر گروه علمی تبلیغ موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با بیان اینکه شخصی که انتظار فرج را می‌کشد، آرامش و دل‌خوشی این دنیا برایش معنی ندارد، گفت: ما نیز باید همانند شهید مدافع امنیت روح الله عجمیان آماده پرداخت هرگونه هزینه برای پاسداری و دفاع از حق باشیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غفاری‌فر در مراسم گرامی‌داشت یاد شهیدان مدافع امنیت که با حضور دانش‌پژوهان موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) و دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) و در جوار مزار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد، ضمن اشاره به لزوم هوشیاری در خصوص وقایع اخیر، به بیان ضرورت آمادگی برای پرداخت هزینه دفاع از حقیقت و درک درست از وقایع پرداخت.

وی با اشاره به روایاتی در خصوص آخرالزمان گفت: در روایات متعددی داریم که در آخرالزمان منافقین زیاد خواهند شد و حق را به باطل تفسیر می‌کنند و پیامبر اکرم(ص) نیز می‌فرمایند: منافقین صاحب مکنت‌اند، وضع ظاهری آنها همانند پادشاهان است، همچون گیاه خرزهره می‌مانند، ظاهری زیبا دارند اما از درون فاسد‌ هستند؛ سخنانشان حکیمانه ولی اعمال آنان تباه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه با وجود این روایات نباید از وجود منافقین در این عصر تعجب کرد، تصریح کرد: منافقین امروزه با ظاهری مذهبی و دلسوزانه می‌گویند که پلتفرم‌های خارجی امنیت دارند و نباید مردم را به سمت پلتفرم‌های داخلی هدایت کرد و حال سوال این است که آیا پلتفرمی که توسط معاندین مدیریت می‌شود، امنیت دارد اما آنکه توسط جوانان همین کشور ساخته شده؛ امنیت ندارد؟
وی در ادامه با اشاره به واقعه حره افزود: در واقعه خونین حرّه که سه سال پس از عاشورا توسط شامیان در مدینه اتفاق افتاد و حدود ۷۰۰ حافظ و حامل قرآن و ۷۰ صحابی کشته شدند، اینان حرف سیّدالشهدا(ع) را قبول نکردند و حاضر به پرداخت هزینه همراه آن حضرت نشدند، و بجایش هزینه سنگین جان، مال و ناموس را متحمل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر اظهار داشت: با توجه به این واقعه و سایر وقایع تاریخی دیگر می‌توان درک کرد که امکان دارد شخصی ظاهری مذهبی داشته باشد، اما در اثر عدم تشخیص درست، از امام خود پیروی نکند و به اسلام ضربه بزند.

وی به تبیین ضرورت آمادگی برای پرداخت هزینه حقیقت پرداخت و گفت: شخصی که انتظار فرج را می‌کشد، آرامش و دل‌خوشی این دنیا برایش معنی ندارد. متأسفانه دشمن در این اعتراضات از انجام هرکاری کوتاهی نمی‌کند و در نتیجه ما نیز باید همانند شهید روح الله عجمیان آماده پرداخت هر گونه هزینه برای پاسداری و دفاع از حق باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید کور و کر باشد تا اعتراضات اقتصادی مردم را انکار کند؛ اما باید تأملی جدی داشت که آیا این اغتشاشات صرفاً به خاطر امور اقتصادی است یا اهداف دیگری در پشت پرده دنبال می‌شود؟ که این باید مورد توجه جدی همه ما باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما