پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:17:51

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه صورت گرفت؛

برگزاری کرسی تروبجی «اعتبارسنجی سندی و دلالی روایات غلبه دین در آخرالزمان»

  • خلاصه :کرسی ترویجی «اعتبارسنجی سندی و دلالی روایات غلبه دین در آخرالزمان بر اساس روایاتِ ذیلِ آیه 33 سوره توبه» به همت معاونت پژوهش این موسسه و با همکاری مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، کرسی تروبجی «اعتبارسنجی سندی و دلالی روایات غلبه دین در آخرالزمان بر اساس روایاتِ ذیلِ آیه 33 سوره توبه» با ارائه مستانه رجبی «دانش پژوه سطح 4 رشته تفسیر تطبیقی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)» و با دبیری علمی فریده پیشوایی برگزار شد.
 داوری این کرسی را حجج اسلام والمسلمین خدامراد سلیمیان و محمود ملکی راد بر عهده داشتند.
در این جلسه، خانم رجبی با تکیه بر دسته بندی روایات ذیل آیه 33 سوره توبه «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»؛ به پنج دست روایات دالّ بر برداشته شدن جزیه در عصر ظهور؛ روایات دال بر جهان بدون یهودیت و مسیحیت؛ روایات دالّ بر مخیر شدن اهل کتاب بین قتل و پذیرش اسلام؛ روایات دالّ بر جهانی بدون کافر و مشرک و روایات مطلق در این زمینه، به بررسی سندی و دلالی این روایات پرداخت.
نتیجه حاصل این بود که احادیث ذکر شده از نظر متنی مشکلی ندارند و نه تنها مانعی از پذیرش متن این احادیث وجود ندارد، بلکه مضامین همین احادیث، در منابع دیگری نیز بیان شده است و دین اسلام در آخرالزمان بر تمامی ادیان غلبه خواهد کرد.
در ادامه بحث، ناقدان کرسی ایده طرح شده را هم از جهت شکلی و ساختاری و هم از جهت محتوایی ارزیابی کردند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما