پنجشنبه 9 فروردين 1403   23:37:08

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در بازدید از خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان تبیین شد؛

استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه خواهران برای رونق فناوری‌های فرهنگی

  • خلاصه :مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به ظرفیت خوب حوزه‌های علمیه خواهران در سطح استان گفت: از این بستر و ظرفیت‌ها برای انجام مأموریت‌ها و رونق فناوری‌های فرهنگی و خلاق استفاده خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی در بازدید از خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران در اصفهان بسیار گسترده است، در حال حاضر ۶ هزار طلبه در این حوزه مشغول به تحصیل هستند و ۷ هزار نفر از آن فارغ‌التحصیل  شده‌اند.
وی افزود: بسیاری از این بانوان اثرگذار اجتماعی هستند که فعالیت ۲۵۰ نفر در آموزش پرورش و ۲۵۰۰ نفر مبلغ فعال، گواه این ادعا است.
حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران در کل استان دارای ستاد، پایگاه، طلبه و استاد است، گفت: از این بستر و ظرفیت‌ها برای انجام مأموریت‌های فرهنگی استفاده خواهیم کرد.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: ظرفیت‌های خلاق بسیاری در حوزه خواهران نهفته است و این امکان و استعداد پشت‌پرده‌ای است که  بعضا ما پس از چندسال مدیریت حوزه خواهران از آن اطلاع کامل نداریم. طلاب به حوزه نویسندگی، پژوهشگری، گرافیک، نقاشی، طنزنویسی و بسیاری دیگر از حوزه‌های مهم و مورد نیاز ورود کرده‌اند اما به علت بی اطلاعی از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود، این افراد، مهره‌های ارزشمندی برای انجام مأموریت‌های مورد نیاز ما هستند که باید شناسایی شده و از توانایی آنها استفاده بشود.
وی به بازدید از خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان اشاره کرد و گفت: چند نفر از خانم‌های فعال در این مرکز طلبه بودند و از این دست افراد، در حوزه علمیه خواهران ظرفیت بسیاری وجود دارد که بخشی از آنها گرفتار مشکلات اقتصادی هستند و نبود منابع مالی، مانع فعالیت آنها شده است.
حجت الاسلام والمسلمین بهرامی ادامه داد: طلاب به ویژه در تولید محتوا می‌توانند کمک کننده باشند، بنابراین باید عرصه‌های مورد نیاز اطلاع‌رسانی شود و در مقابل ما نیز اعلام آمادگی می‌کنیم که از طریق سامانه‌های در اختیار، ظرفیت‌ها را اطلاع رسانی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه تشکیلات و بستر مناسبی برای کار فرهنگی در استان و شهرستان داریم و در بخش تولید محتوا، ایده‌پردازی و طراحی از طلاب به ویژه طلاب خانم استفاده می‌کنیم و حتی امکان استفاده از ظرفیت حوزه علمیه قم هم برای ملی کردن این برنامه‌ها را داریم تا فناوری‌های خلاق رونق بیشتر بگیرند و طلاب ما هم منافع آن بهره‌مند شوند.
حجت الاسلام والمسلمین صادق امینی «رئیس خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان» در این بازدید ضمن بیان ضرورت حمایت از ایده های نوآورانه حوزویان، خاطرنشان کرد: از ظرفیت های حوزوی استقبال می کنیم و پل ارتباطی طلاب و روحانیون دارای ایده سامانه noavari.dte.ir بخش ثبت ایده می باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما