پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:33:07

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در گفت و گویی تبیین شد؛

راهکاری جالب برای دریافت سود بدون ربا

  • خلاصه :مبلغ فعال معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در حل مشکل ربا، با مطالعات تخصصی فراوان و مشاوره از متخصصین در این امر و همچنین استفتاء از مراجع عظام به این نتیجه رسیدیم که به جای قرض از بیع سلف طلا استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین نیاکان کازرونی «از مبلغان فعال معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و پژوهشگر عرصه بانکداری اسلامی» در گفت و گو با خبرنگار ما از وجود راهکاری جالب برای دریافت سود بدون ربا خبر داد.

وی گفت: دلیل اصلی عدم سپرده گذاری مومنین در مراکز قرض الحسنه، بی ارزش شدن پول آنان بعد از گذشت چند سال از زمان سپرده گذاری می باشد. گله مندی افراد متموّل و مومن این بود که مثلاً در پنج سال پیش مبلغ ۲۰۰ میلیون را برای کار خیر و قرض الحسنه به مراکز مربوط داده ام و آن زمان می شد با پول خود یک خانه بخرم اما الآن با این پول حتی نمی شود خانه رهن کرد، چه برسد به اینکه بخواهیم خانه بخریم.

وی گفت: از طرف دیگر مراکز قرض الحسنه از دریافت غیر ضروری عموم افراد جامعه نسبت به وام های بدون بهره گله مند می باشند و در نتیجه سرمایه ای برای قرض الحسنه نیست و اگر هم باشد به دست نیازمند واقعی آن نمی رسد.

پژوهشگر عرصه بانکداری اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که راهکار شما در این موضع چه بود، اظهار داشت: مطالعات تخصصی فراوانی در حل این مشکل صورت گرفت و در نهایت با مشاوره از متخصصین در این امر و همچنین استفتاء از مراجع عظام به این نتیجه رسیدیم که به جای "قرض" از "بیع سلف طلا" استفاده کنیم تا هم سپرده گذار دچار زیان نشده و هم متقاضی وام بتواند به پولی که برای مشکل خود نیاز دارد دسترسی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، برای روشن شدن موضوع، استفتائی که از مراجع عظام تقلید شده است که عموم افراد جامعه می توانند با مراجعه به سایت های رسمی مراجع عظام در بخش استفتائات کتبی و همچنین تماس تلفنی با دفاتر این بزرگواران از جزئیات آن مطلع شوند. ما برای دسترسی هر چه سریعتر به این استفتائات سایتی را با عنوان "طرح کوثر طلا" به نشانی https://www.kosartala.ir/fa/questions/list/   ایجاد کرده ایم.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما