پنجشنبه 9 فروردين 1403   12:34:27

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در راستای توسعه برنامه های بین‌المللی دانشگاه باقرالعلوم(ع) صورت گرفت؛

بازدید عضو هیئت علمی دانشگاه باتمان ترکیه از دانشگاه باقرالعلوم(ع)

  • خلاصه :عضو هیئت علمی دانشگاه باتمان ترکیه از دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور در دانشگاه باقرالعلوم(ع)، ضمن آشنایی با این دانشگاه، و به گفت وگوی علمی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در این نشست که به همت اداره امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع) و در راستای توسعه برنامه های بین‌المللی این دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی و اسلامی انجام شد، حجت الاسلام والمسلمین فیروجایی «رئیس دانشکده فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم(ع)»، گزارشی از رشته‌ها، برنامه‌ها، شرایط، دانشجویان و فعالیت‌های این دانشکده را ارائه کرد.

فاطمه رجبی، نیز در این نشست به تشریح اهداف، جزییات برنامه گروه فلسفه دانشکده و دانشجویان دانشگاه در رشته فلسفه و کلام  پرداخت.

سدات باران نیز به شرح شرایط وضعیت فلسفه در کشور ترکیه و معرفی دانشگاه ها و دانشکده های ترکیه که در زمینه فلسفه فعالیت دارند، پرداخت و گفت: فلسفه در ترکیه بیشتر بر محور نظریه‌های ابن سینا، غزالی و ابن رشد می چرخد و تنها بعد از انقلاب اسلامی ایران است که اندیشمندان ترکیه تا حدودی با نظریه های ملاصدرا آشنا شده اند که در حال حاضر در ترکیه 39 مقاله و 13 پایان نامه و پنچ کتاب در مورد ملاصدرا به زبان ترکی منتشر شده است.

وی که از مترجمان آثار فلسفی صدرایی و تا حدودی سینوی از فارسی به زبان ترکی است و برخی از کتاب های او ترجمه شده است، تاکید کرد: در موضوع احیای آثار قدیمی فلسفی و همچنین موضوع فلسفه ورزی و اندیشه ورزی فیلسوفانه، ایران در مقایسه با ترکیه از پیشگامی و پیشرفت بسیار حائز اهمیتی برخوردار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باتمان ترکیه خاطرنشان کرد: ابراهیم کالم که هم اکنون مشاور رئیس جمهور در ترکیه است و خود را شاگرد سید حسین نصر می داند، نخستین کسی است که فلسفه ملاصدرا را در ترکیه مطرح کرده است.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما