سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1403   22:39:53

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه:

ورود به عرصه طلبگی باید با رفع مشکلی از جامعه همراه باشد

  • خلاصه :رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه گفت: اگر در عرصه طلبگی قدم نهاده ایم، باید توجه کنیم که ان شاءالله مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین غلامعباس عشرتی در مراسم طلیعه حضور که ویژه طلاب سطح سه ورودی سال تحصیلی جدید در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) برگزار شد، اظهار داشت: ان شاءالله که سال جدید تحصیلی را با انرژی و با توکل بر خداوند متعال آغاز کنید و امیدواریم که جلسات و کلاس‌های این مؤسسه به صورت حضوری برگزار گردد و شرّ ویروس کرونا از همه ملت ها کم شود.

وی گفت: شرایط جدید در سال تحصیلی 1400 می تواند یک نقطه شروع خوب باشد؛ ان شاءالله این امر سالیان سال در ذهن خاطره همه ما خواهد ماند و می‌تواند سر منشأ خیرات و برکاتی برای ما باشد و تجربه ای برای نسل‌های بعدی باشد که در محضر شما شاگردی خواهند کرد.

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) با اشاره به روایت «مَنْ تَعَلَّمَ اَلْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ اَلسَّمَاوَاتِ عَظِيماً فَقِيلَ تَعَلَّمَ لِلَّهِ وَ عَمِلَ لِلَّهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ» تصریح کرد: اخلاص و رضای خدا، شرط اصلی علوم تربیتی است؛ پس از اینکه انسان این علوم را فرا گرفت و به نحو مناسب آموزش دید، باید عمل کند؛ همچنین باید به دیگران آموزش داد؛ اگر انسان این شرایط را رعایت کرد، برای طلاب علوم دینی می تواند منشأ خیر باشد؛ چرا که امام صادق(ع) می‌فرمایند انسانی که با این شرایط طالب علوم دینی شد و تعلیم و عمل و آموزش را انجام داد، در ملکوت آسمان ها  از این انسان به نیکی و عظمت یاد می کنند.

وی افزود: در آغازین روزهای سال تحصیلی که باید این نکته را نصب العین خود قرار دهیم که با خداوند متعال خلوت کنیم و با توسل به ائمه(ع) و بهره مندی از بیانات مقام معظم رهبری مخصوصاً در روزهای آغازین ورود به این مقطع به این بیندیشیم که حالا که وارد این مقطع شدیم، می خواهیم چه کار کنیم و می خواهیم چه گرهی از مشکلات جامعه را باز کنیم؟ آیا صرفاً می خواهیم درس بخوانیم و مدرک بگیریم یا اینکه قرار است کار خاصی انجام دهیم و یک فرد مفید و موثر باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عشرتی اظهار داشت: طبیعتاً از طریق راز و نیاز با خداوند، سختی ها آسان تر و بردباری ها بیشتر می شود و تلاش‌ها و کوشش‌ها بیشتر خواهند شد، چون دیگر دنبال یک هدف مقدسی هستیم و می‌خواهیم به راحتی آن را از دست ندهیم و اگر آمدیم و در عرصه طلبگی قدم نهاده ایم، باید توجه کنیم که إن شاءلله مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنیم.

وی، توجه و دقت به فرمایشات مقام معظم رهبری، داشتن دغدغه نسبت به دین و نظام، وفاداری به انقلاب، توجه به اخبار و تحلیل های سیاسی، جدی گرفتن دوران تحصیل، احترام به اساتید، رعایت آداب زی طلبگی، عمل کردن به آموخته ها، مشارکت در برنامه های فرهنگی و تبلیغی مؤسسه، تبدیل شدن به پژوهشگر و فعال فضای مجازی را از جمله مواردی دانست که طلبه این مؤسسه باید به آن توجه داشته باشد.

در پایان این نشست، معاونین مؤسسه ضمن آرزوی موفقیت برای طلاب، نکات و آیین نامه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را تبیین کردند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما