جمعه 10 فروردين 1403   16:01:23

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در نشست مشترک مرکز ملی اشراق و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران مطرح شد:

ارائه 35 خدمت به دارندگان اعتبارنامه شرکت خلاق

  • خلاصه :مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با بیان این که این مرکز از مبادی ثبت و اعتبار بخشی به شرکت های خلاق محسوب می شود، گفت: 35 خدمت از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دارندگان این اعتبارنامه اعطا می شود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در نشست مشترک با مرتضی بردستان «مدیرکل دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران» ابراز کرد: این مرکز با هدف حمایت از ایده های استارتاپی در حوزه فرهنگ و صنایع خلاق تأسیس شده است.

وی با بیان این که چند کار را به صورت موازی انجام می دهیم، افزود: هسته مرکزی این مجموعه، کریدور میزبانی و رشد است که همه شتابدهنده ها دارا هستند، یعنی پذیرش، آموزش و مشاوره و منتورینگ تیم ایده تا تبدیل شدن به یک شرکت خلاق با محصول نوآور و تاب آور و رسیدن مرحله درآمدزایی و تجاری سازی. در حال حاضر 50 تیم ایده در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق وجود دارد.

* به روز رسانی اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس تا یک ماه آینده

وی یادآور شد: آموزش های فناوری را کمی از منطق رشد جدا کرده و در قالب اپلیکیشنی تحت عنوان مدرسه فناوری فانوس راه اندازی کردیم و در کافه بازار موجود است و تا یک ماه آینده بروزرسانی اساسی می شود.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اظهار داشت: در این اپلیکیشن سعی کردیم محتواهایی که طلاب نیاز دارند را تأمین کنیم و با دادن اطلاعات، دانش، انگیزش، نگرش و مهارت به طلبه، به تدریج وارد کسب و کار شود.

* مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق؛ کارگزار داوری و ارزیابی ایده ها در سراسر کشور

وی گفت: رویدادهای ملی ایده پردازی در قالب رویداد ملی «کاریزنگار» راه اندازی کردیم که در این راستا سامانه ای را طراحی کردیم؛ این رویداد، منطق و میزکاری دارد و ایده هایی ارسال می شود و فرآیند تمرین و تجربه، آموزش و مشاوره طی می شود و سپس داوری ایده ها صورت می گیرد و در ادامه برترین ایده انتخاب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به اعطای اعتبارنامه مبادی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق تصریح کرد: این مرکز یکی از کارگزاران داوری و ارزیابی در سراسر کشور است که به شرکت هایی که رسماً کار خلاقانه انجام می دهند و می خواهند اعتبارنامه شرکت خلاق را دریافت کنند، پس از داوری، این اعتبارنامه اعطا می شود.

* ارائه 35 خدمت به دارندگان اعتبارنامه شرکت خلاق

وی افزود: اعطای اعتبارنامه مبادی ظرفیتی برای NGO های شما که جنس کار خلاقانه دارند و در آغاز درآمدزایی هستند، می توانند مورد داوری و ارزیابی قرار بگیرند و پرونده شان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارجاع خواهد شد و اعتبارنامه شرکت خلاق را دریافت می کنند؛ این اعتبارنامه قابلیت هایی را می آورد که این معاونت 35 خدمت را به صورت رایگان برای این کانون ها و NGO ها دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های تعاملی دو مجموعه یادآور شد: در فضای تعاملی می توانیم کمک کنیم که یک طلبه حوزوی وارد کسب و کار فرهنگی شود، چرا که این نوع کسب و کار مأموریت تبلیغی طلبه را تأمین می کند، چرا که در جنس امور فرهنگ فعالیت می کند و حوزه رفاه و معیشت طلبه را تأمین می کند.

* لوازم ورود طلاب به عرصه نوآوری و خلاقیت

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق ابراز کرد: برای اینکه طلبه ها در این فضا وارد شوند، مواردی اعم از ایجاد نگرش کسب و کار فرهنگی، دانش حوزه های کسب و کاری، مهارت، امکانات و تسهیلات لازم است.

وی با اشاره به ظرفیت های خواهران طلبه گفت: در حوزه علمیه خواهران فرصت های زیادی مثل همت، سلیقه، دغدغه، قانع وجود دارد؛ در ضمن چون مسئولیت مالی معیشت و زندگی بر عهده ندارند، تاب آوری شان تا حصول نتیجه بیشتر است.

* وجود میدان های بسیار وسیع کسب و کارهای فرهنگی پیش روی بانوان

حجت الاسلام والمسلمین قطبی اظهار داشت: میدان هایی که خواهران می توانند کسب و کار فرهنگی داشته باشند، بسیار وسیع است، مانند: استارتاپ، آزادکار، تشکیل مؤسسات فرهنگی هنری رسانه ای اجتماعی، انتشارات، راه اندازی آموزشگاه آزاد هنری، مشاغل خرد و خانگی که نزدیک به 500 رشته مستقیم فرهنگی از جمله یراستاری، گرافیک و... وجود دارد که قانون هم پشتیبانی می کند.

وی افزود: آموزش های لازم را ارائه می دهیم تا در عرصه های فنی و حرفه ای، هنری، رسانه ای، تشکلات حقوقی، حوزه ادبیات و شعر، بازی و اسباب بازی و... فعالیت کنند؛ یعنی میدان را باز می کنیم تا بعد از کسب مهارت، فرصت رشد هم ایجاد شود که ایده را ثبت و پذیرش شوند.

* خدمات مرکز ملی اشراق درباره زمانی ثبت ایده تا تبدیل شدن به شرکت خلاق

وی یادآور شد: از زمان ثبت ایده تا تبدیل شدن به یک شرکت خلاق، می توانیم کمک علمی، فکری، مشاوری، منتوری و خدماتی ارائه دهیم و این کمک ها همه جا امکان پذیر نیست، مثلاً وقتی نیاز به مشاوره دارد، امکانش را فراهم و هزینه ها مربوط به اساتید و مشاورین و... را ما تأمین می کنیم یا در حوزه ثبت، بازاریابی و... می توانیم کمک کنیم که این یک فرصت است.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق تصریح کرد: می توانیم در قامت یک باشگاه کارآفرینی و خلاقیت یک کار مشترک را شکل بدهیم؛ این مرکز می تواند پشتیبانی های آموزشی، مشاوره ای، منتوری، استاد، ضبط آنلاین، آزمون و گواهی را عهده دار شود و ارتباط گیری با شبکه، ایجاد زمینه های ارتباطی، تنظیم برنامه، تعریف دوره ها، اطلاع رسانی، جدول برنامه ها و نوع ارتباط بر عهده مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران باشد.

* راه اندازی مدرسه فناوری فانوس به منظور خدمات دهی آموزشی شبانه روزی

وی با بیان این که برای تجمیع و شبکه کانون ها باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم، گفت: دلیل تأسیس مدرسه فناوری فانوس، خدمات دهی آموزشی شبانه روزی بود؛ در راستای این همکاری می توانیم مثلاً 50 کلاس در زمینه مشاغل خانگی و آشنایی با استارتاپ و... تولید و بارگذاری و به دانش آموختگان اطلاع رسانی کنیم که در آینده یک رویداد ایده پردازی مرتبط برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به ظرفیت های مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق ابراز کرد: ظرفیت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران را فرصت خوبی برای توسعه فعالیت های این مرکز می دانیم، مخصوصا که کانون ها را مستقل طراحی کردید و قدرت تصمیم گیری و اقدام برایشان مستقل است، که بسیار راحت پیش می روند و درگیر سیستم های اداری نیستند.

* امکان برگزاری دوره های آموزشی به فراخور جایگاه افراد در حوزه خواهران

وی افزود: مانند یک مدرسه علمیه که یک همایش یا وبینار را تعریف می کند و بقیه شرکت می کنند، برای مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق هم یک فضایی را در نظر بگیرید و این مرکز دوره های آموزشی را به صورت وبینار ویژه طلاب خواهر ارائه خواهد کرد.

وی یادآور شد: در خصوص برگزاری دوره ها، به فراخور جایگاه افراد، آموزش هایی را تعریف کرد، به عنوان مثال برای فردی که مسئول کارآفرینی است، آموزش های بیشتری را تعریف کنیم.

* وجود 63 هزار دانش آموخته حوزه خواهران در سراسر کشور

در این نشست مشترک، بردستان اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران 63 هزار دانش آموخته در سراسر کشور (به جز خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی) دارد.

وی گفت: طی ابلاغیه به 500 مرکزی که در کل کشور داریم، مشخص شد مراکزی که بیش از 50 دانش آموخته داشته و تمایل دارند تا همکاری داشته باشند، اعلان آمادگی کنند.

وی تصریح کرد: در گام اول، 180 مدرسه این کانون دانش آموختگان را تشکیل دادند و پیشنهاداتی مبنی بر عدم دولتی و حوزوی این کانون ها رسید. یعنی حوزه این کانون ها را ثبت نکند و دانش آموختگان با برگزاری مجمعی نسبت به مراحل بعدی اقدام کنند.

مدیرکل دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: تقریباً 180 مجمع برگزار شد و حدود 40 مجمع موفق به اخذ مجوز NGO از وزارت کشور شدند و حدود 50 مجمع هم در مرحله ثبت شرکت هستند. این کار بزرگی است که در سطح کشور 80 مرکز مردم نهاد با هدف مشترک تشکیل گردد و با هم لینک شوند.

وی ابراز کرد: یکی از کارهایی که کانون های دانش آموختگان انجام داده اند، شناسایی دانش آموختگان است که با توجه به تخصص، مهارت ها، ظرفیت ها و راه اندازی حلقه های تخصصی و سپس با هم شبکه می شوند؛ در مرحله تثبیت قرار داریم که با شناخت ظرفیت ها، اقداماتی را صورت دهیم.

بردستان افزود: یکی از ظرفیت ها، مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق است تا این دانش آموختگان را به این مرکز معرفی کنیم تا با ارتقا دانش، مهارت و کسب و کار بتوانیم به دانش آموختگان کمک کنیم.

وی یادآور شد: آن چیزی که برای ما خیلی اهمیت دارد، برگزاری دوره های تغییر نگرش و پس از آن، تغییر دانش و مهارت به محصول است.

وی اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از لحاظ امکانات سخت افزاری و استدیویی اعلام آمادگی می کند و حاضر هستیم خدماتی را به مرکز اشراق ارائه دهیم.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما