جمعه 31 فروردين 1403   08:57:57

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

عضو میز تخصصی سبک زندگی اسلامی قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

نقش مهم و محوری خانواده در زیست عفیفانه فرزندان / ضرورت الگوپذیری از سبک ازدواج و زندگی امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س)

  • خلاصه :پژوهشگر عرصه سبک زندگی اسلامی با تأکید بر ضرورت الگوپذیری افراد از سبک ازدواج و زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: خانواده های ناتوان و غیرالهام بخش نسبت به ارزش حجاب، علت اصلی کاهش حجاب در جامعه هستند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سید مجید امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، «کرامت نفس» را یکی از مهم ترین عوامل ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و گفت: هنگامی که یک شخص کرامت نفس داشته باشد و بر اساس آن در عرصه هایی همچون ازدواج پا بگذارد، بدون شک این مقوله به وی در انتخاب هایی که در آینده برای زندگی اش خواهد داشت کمک شایانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: «کرامت نفس» مهم ترین مقوله زندگی یک شخص به شمار می رود، زیرا زمینه ساز سبک پوشش، تعامل با بیگانگان و نامحرمان و مواردی از این قبیل است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) تربیت کریمانه و عزیزانه در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را ضروری دانست و با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) اسوه و الگوی این ضرورت هستند، ابراز کرد: مسأله عفاف و حجاب یک سویه ساختاری و کنش ناظر به آرایش و پوشش زنان و مردان دارد که مربوط به عفت و عفاف شهر و فضای زندگی است و باید گفت امروز ساختارها، دیدگاه ها و محیط های تجمع و اجتماعی که برای خودمان درست کرده ایم بزرگترین دشمن عفاف در عرصه روابط و پوشش محسوب می شود.

وی با بیان اینکه خانواده های ناتوان و غیرالهام بخش نسبت به ارزش حجاب، علت اصلی کاهش حجاب در جامعه هستند، عنوان کرد: یکی از نگرانی های بزرگ ما در مقوله عفاف و حجاب این است که افراد در این زمینه به جای علت به معلول بپردازند؛ امروز باید دانست که علت فاصله گرفتن افراد از حجاب و عفاف ناشی از ضعف رفتاری خانواده ها در این عرصه است؛ به بیان دیگر خانواده ای که نمی تواند برای حجاب ارزش آفرینی کند، عامل کاهش حجاب محسوب می شود.

امامی تصریح کرد: آن عزت نفس، کرامت نفس و شوق عفافی که از سوی خانواده به فرزندان تسری پیدا می کند، هیچگاه با اندک محصولات رسانه ای و چند فیلم و انیمیشن در افراد ایجاد نخواهد شد؛ البته ما منکر نقش راهبردی رسانه ها در این زمینه نیستیم، اما باید دانست که این مقولات باید از سوی خانواده ها به فرزندان سرایت پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: برای ترویج و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید به سوی «خانواده توانمند در تربیت و تعالی» حرکت کنیم و بدانیم تا زمانی که این کار صورت نگیرد، نه تنها حجاب، بلکه سایر ارزش های اخلاقی و هنجارهای عمومی مان نیز به تاراج خواهد رفت.

عضو میز تخصصی سبک زندگی اسلامی قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت الگوپذیری افراد از سبک ازدواج و زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) ابراز کرد: هنگامی که یک خانواده در تراز خانواده توانمند، عزیز و کریم امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) شکل گیرد، همه ارزش های انسانی از متن و بطن آن تولید خواهد شد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما