پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:25:32

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تأکید کرد:

توجه دفتر تبلیغات اسلامی به بهره مندی از ظرفیت ابزارهای نوین در راستای تبلیغ/ سوگواره اشراق؛ تلاشی برای پاسداشت نهضت حسینی

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که سوگواره اشراق تلاشی برای پاسداشت نهضت حسینی، گفت: این سوگواره نشان دهنده توجه دفتر تبلیغات اسلامی به حضور در فضای مجازی و استفاده از ابزار هنر و رسانه است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار با دست اندرکاران هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مأموریت و وظایف بسیاری در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی دارد.

وی با بیان اینکه ما همیشه در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در معرض نگاه تک وجهی هستیم، گفت: گاهی در حوزه به گوش می رسد که رسالت دفتر تبلیغات اسلامی، محدود به تبلیغ چهره به چهره است که این نوع نگاه تک بعدی، بسیار آسیب زا محسوب می شود.

* گریز دفتر تبلیغات اسلامی از نگاه تک بعدی به فعالیت های تبلیغی

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به این که این دفتر از گذشته تاکنون به ابعاد مختلف تبلیغی و فرهنگی توجه داشته است، تصریح کرد: وجود بخش فرهنگی هنری و بوجود آمدن اداره کل تبلیغ نوین و راه اندازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه در این دفتر، نشان دهنده گریز دفتر از نگاه تک بعدی به فعالیت های تبلیغی است.

* توجه دفتر تبلیغات اسلامی به بهره مندی از ظرفیت ابزارهای نوین در راستای تبلیغ

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم توجه وافری به ظرفیت ابزارهای نوین جهت تأثیر گذاری اجتماعی و تبلیغی دارد و همواره تلاش داشته تا در حد توان خود در این زمینه گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به برگزاری هفتمین دوره سوگواره مجازی «اشراق» اظهار داشت: این سوگواره نشان دهنده توجه دفتر تبلیغات اسلامی به حضور در فضای مجازی، استفاده از ابزار هنر و رسانه جهت اقامه عزای حسینی(ع)، غنی سازی فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای بزرگی که این میراث عظیم فرهنگی را نه تنها برای جهان تشیع و اسلام، بلکه برای همه بشریت به جا گذاشته اند.

* سوگواره اشراق؛ تلاشی برای پاسداشت نهضت حسینی

وی نهضت حسینی را فرا تاریخی، فرا نسلی و فرا مذهبی دانست و گفت: در ابعاد مبنایی نهضت حسینی، تأکید بر ارزش هایی مانند حق طلبی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی، آزادگی و شرافت است که در واقع ارزش های فطری بشر را شامل می شود و صرف نظر از تعلقات نژادی و مذهبی، بشریت نسبت به این ارزش ها در درون و فطرت اخلاقی خودش گرایش دارد؛ فعالیت های سوگواره «اشراق»، تلاشی برای پاسداشت و زنده نگه داشتن این میراث عمیق فرهنگی است.

* هدف از برگزاری رویدادهای اشراق

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه این دفتر در گذشته از ظرفیت هنر و رسانه برای مسأله تبلیغ و رساندن پیام معنایی اسلام و اولیای دین استفاده کرده است، تصریح کرد: رویدادهای هنری و ادبی متعددی در دفتر تبلیغات اسلامی تحت عنوان جشنواره «اشراق» در زمینه هنرهای تجسمی، ادبی و تصویری برگزار شده است؛ هدف از این فعالیت ها، شناسایی ظرفیت های هنری و رسانه ای نهفته در دل حوزه وکشف استعداد هاست.

وی، دومین هدف از برگزاری سوگواره «اشراق» را بروز و ظهور استعدادهای برتر در قالب آثار فاخر و جلوه گر برشمرد و افزود: دستگاه های فعال در زمینه هنر و رسانه در سایه شناخت عناصر فعال و برتر این جشنواره ها و سوگواره ها، از آثار و استعدادهای برتر در دوره های قبلی رویدادهای اشراق بهره مند شدند.

* تبلور استفاده از زبان هنر و رسانه در سوگواره اشراق

حجت الاسلام والمسلمین واعظی، کار تبلیغی و فرهنگی و استفاده از زبان هنر و رسانه را یکی دیگر از اهداف برگزاری سوگواره «اشراق» دانست و اظهار داشت: این هدف به خوبی در سوگواره مجازی «اشراق» که در مسیر غنابخشی به فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای نهضت حسینی قدم بر می دارد، متبلور است.

وی گفت: در حوزه فرهنگی، تبلیغی و فضای مجازی و رسانه ای باید این تصویر القا شود که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به دنبال تصدی گری در این عرصه نیست و این نگاه را اشتباه می داند؛ انتظار از این دفتر در عرصه مذکور، مسأله تلاش در به حرکت آوردن ظرفیت های موجود در حوزه و افراد مستعد و دلبسته به اسلام و انقلاب است که یکی از مجراهای این اثر گذاری و حرکت آفرینی، سوگواره مجازی «اشراق» است.

* مزیت هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» نسبت به دیگر رویدادهای «اشراق»

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مزیت هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» پرداخت و تصریح کرد: امسال سوگواره «اشراق» هم به لحاظ هیأت داوران و جوایز در نظر گرفته شده و هم به لحاظ فراتر رفتن از مقوله صنفی نسبت سال های گذشته، راقی تر و نوید بخش تر است.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری سوگواره مجازی «اشراق»، خاطرنشان کرد: امیدواریم که این سوگواره، طلیعه روشنی برای فعالیت های آتی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به حرکت انداختن ظرفیت های حوزه در هنر و رسانه باشد.

در ابتدای این نشست نیز دست اندرکاران این سوگواره گزارشی از اهداف و روند برگزاری این همایش را ارائه کردند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما