جمعه 31 فروردين 1403   22:54:06

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

کرسی ترویجی «تبیین سازه خودنظم‌جویی اسلامی؛ اصول و راهبردها» برگزار شد

  • خلاصه :کرسی ترویجی «تبیین سازۀ خودنظم‌جویی اسلامی؛ اصول و راهبردها» به همت گروه تربیتِ پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کرسی ترویجی با موضوع «تبیین سازه خودنظم‌جویی اسلامی؛ اصول و راهبردها» ذیل کرسی تخصصی «شخصیت سالم؛ نظریۀ خودنظم‌جویی» با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رفیعی‌هنر «استادیار و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» برگزار شد.

در این کرسی ترویجی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا جهانگیرزاده «استادیار گروه روان‌شناسی مؤسسۀ آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)» و محمدتقی تبیک «استادیار گروه روان‌شناسی دانشگاه قرآن و حدیث» به عنوان «ناقد» حضور داشتند.

در این جلسه، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین رفیعی‌هنر ضمن بیان مقدمه‌ای دربارۀ واژۀ «خود» (self)، به روند تاریخی این واژه و معانی مختلف self regulation اشاره کرد. سپس تعریف نسبتاً جامعی از خودنظم جویی ارائه داد و گفت: خودنظم‌جویی، توانایی تنظیم و مهارت تعمدی، هشیارانه و نیازمند به تلاش، تمایلات، رفتارها، افکار و هیجانات است؛ به گونه‌ای که مستلزم متوقف‌نمودن هدفی برای رسیدن به هدفی با سودمندی طولانی‌تر و رساندن خود تا معیارهایی چون آرمان‌ها، ارزش‌ها و انتظارات اجتماعی است.

وی در ادامه ضمن طرح نظریه‌های خودنظم‌جویی و ضرورت تدوین مدل‌ها و نظریه‌های جدید، بعد از تبیین جایگاه و مبانی «خود»، به بحث خودنظم‌جویی اسلامی پرداخت و روش‌ و منابع به کار گرفته‌ شده در این پژوهش را برای حضار و شرکت‌کنندگان در این کرسی تشریح کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما