جمعه 10 فروردين 1403   09:39:50

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در نشست علمی «مقاومت و تمدن» تبیین شد؛

دستاوردهای مقاومت در مسیر تحقق تمدن اسلامی

  • خلاصه :رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه مقاومت عامل ایجاد اقتدار و تحقق استقلال و آزادی است، گفت: بدون اقتدار و استقلال تمدن سازی ممکن نخواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار در نشست علمی «مقاومت و تمدن» که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه نمی‌توان ابعاد انقلاب اسلامی را تنها شفاهی برای دنیا توضیح داد، گفت: برای اینکه مباحث مربوط به انقلاب اسلامی به صورت مکتوب به دنیا ارائه شود طرح کتابی ریخته شد که اندیشمندان مختلفی نگارش ابعاد تمدنی انقلاب اسلامی را عهده دار شدند.

وی گفت: قرار بر این شد که بخش مقاومت به عنوان یک دستاورد تمدنی را در کتاب مذکور بنده بنویسم و در این موضوع متوجه شدم که غفلت جدی از مصادیق تمدنی گفتمان مقاومت صورت گرفته است، اگرچه ابعاد گسترده و ویژه‌ای در حوزه تمدنی در بستر مقاومت وجود دارد.

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس در زمان انجام عملیات‌ها و دفاع از کشور فرصت ارائه مباحث نظری دفاع مقدس وجود نداشت و پس از دفاع مقدس فعالیت‌های نظری و علمی در این زمینه صورت گرفت، تصریح کرد: در ماجرای مبارزه با داعش در دهه گذاشت نیز ماجرا بر همین قرار بود، تا زمانی که مشغول جنگ با داعش بودیم عمده فکر ما صرف مدیریت عینی می‌شد و کمتر مجال بحث‌های نظری وجود داشت.

وی افزود: در مسأله مقاومت دو جنبه آن به صورت پررنگ‌تر در بحث تمدنی مورد مطالعه قرار می‌گیرد، یکی اینکه وجه سخت مقاومت و دستاوردهای تمدنی آن را مورد سنجش قرار دهیم و دیگری این است که وجه نرم مقاومت و دستاوردهای تمدنی آن در این عرصه را مود توجه قرار بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رهدار، هشت سال دفاع مقدس و مبارزه با داعش در غرب آسیا را دو بستر مهم بررسی وجه سخت مقاومت در بستر تمدن اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: منظور از وجه سخت مقاومت، مباحث رویارویی آشکار رزمندگان در عرصه نظامی با دشمنان است، دستاوردهای تمدنی این عرصه بسیار زیاد بوده است و روح مشترکی در هشت سال دفاع مقدس و جنگ با داعش وجود دارد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما