پنجشنبه 9 فروردين 1403   15:20:47

(مهار تورم، رشد تولید)

print

سفر معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به استان سیستان و بلوچستان

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به منظور بازدید از استان سیستان و بلوچستان، دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق و همچنین برگزاری جلسات هم اندیشی، وارد این استان شد و از سوی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» به همراه محمدعلی سلیمانی «رئیس مرکز آموزش های کاربردی مبلغان این دفتر» در ابتدا وارد  منطقه سیستان و شهرستان زابل شد و با امام جمعه این شهرستان نشست و دیدار داشت که در این نشست پیرامون برنامه های فرهنگی و تبلیغی طلاب و روحانیون منطقه سیستان و تقویت حوزه های علمیه بحث و تبادل نظر شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و هیئت همراه بعد از اتمام جلسه در شهرستان زابل راهی شهر زاهدان شده و با آیت الله محامی «نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان» دیدار نمودند که در این جلسه در راستای تفاهم و همکاری بیشتر بین نهادهای مربوطه بحث و تبادل نظر شد.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد در روز دوم حضور خود در استان سیستان و بلوچستان راهی شهرستان ایرانشهر شد و پس از حضور در شعبه جنوب شرق دوره آموزشی ملاهای محلی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور را که در خوابگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ایرانشهر برگزار گردیده بود بازدید نمود و سپس نشستی با کارکنان شعبه جنوب شرق کشور در همان محل داشت.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد اظهار داشت: ما نباید به دیده کارمندی به فعالیت در دفتر تبلیغات اسلامی نگاه کنیم زیرا کار باید برای رضای خداوند و ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه روز دوم حضور در شهرستان ایرانشهر، در نشست مشورتی که با طلاب خواهر حوزه های علمیه شهرستان ایرانشهر در محل شعبه جنوب شرق کشور برگزار شد شرکت نمود.

وی در این نشست مشترک ضمن عرض تسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و همچنین دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی یاد و خاطره این شهید بزرگوار و همرزمانشان را گرامی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد در ادامه به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خواهران در سطح منطقه جنوب شرق اشاره داشت و تصریح نمود: ما باید از فعالیت های طلاب خواهر نمونه در سطح منطقه تجلیل کنیم و نکوداشتی برای خواهران مبلغ نمونه در طول سال برگزار نماییم.

لازم به ذکر است در پایان این نشست برخی از طلاب خواهر مشکلات تبلیغی، ایده و نظرات خودر را با معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در میان گذاشتند.

در پایان روز دوم سفر معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی جلسه ای با حجت الاسلام والمسلمین بزمانی «امام جمعه شهرستان ایرانشهر» در محل شعبه جنوب شرق برگزار کردند و پس از آن در نشست مشورتی روحانیون شهرستان ایرانشهر شرکت نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد در ادامه مباحث به بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به بیانیه گام دوم بسیار زحمت کشیده اند و هفت توصیه در این بیانیه بیان شده است که همه آنها مهم می باشند و ما باید این بیانیه را یک نقشه راه بدانیم و به آن عمل نماییم.

در پایان این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین بزمانی به نکاتی در مورد مشکلات تبلیغ و طلاب در منطقه اشاره داشتند و طلاب و روحانیون به نکته نظرات خود پرداختند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در روز سوم حضورشان در استان سیستان و بلوچستان راهی شهرستان دلگان شدند و در جلسه مشترک با حضور حجت الاسلام والمسلمین بامری امام جمعه این شهرستان و برخی از مسئولین فرهنگی شهرستان حضور داشتند شرکت کرده و به بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات فرهنگی آن منطقه پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد و سلیمانی پس از جلسه شهرستان دلگان راهی شهرستان جلگه شدند که با وجود شرایط بد جوی نتوانستند به سفرشان ادامه دهند و پس از استراحت کوتاهی در همان روز راهی شهرستان چابهار شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و هیئت همراه در پایان سفر خود در شهرستان چابهار در جلسه مشترکی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه شهرستان چابهار و حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت واحد چابهار که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد شرکت نمودند که در این نشست مشترک پیرامون برنامه ریزی در جهت توسعه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی منطقه و همچنین بررسی معظلات تبلیغی منطقه چابهار به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لازم به ذکر است حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد و سلیمانی پس از پایان سفر خود در استان از فرودگاه کنارک راهی شهر مقدس قم شدند.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما