جمعه 31 فروردين 1403   08:23:54

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «جرعه ای از ادب قرآن» منتشر شد

  • خلاصه :کتاب «جرعه ای از ادب قرآن (آموزش کاربردی ادبیات عرب)» اثر آیت الله ابوالقاسم علی دوست به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.
به گزارش پایگا هخبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کتاب «جرعه ای از ادب قرآن (آموزش کاربردی ادبیات عرب)» نوشته آیت الله ابوالقاسم علی دوست و ترجمه محمد صالحی ابرقویی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 424 صفحه منتشر شد.

نوشتار پیش رو، برگردان فارسی کتاب «سلسبیل فی اصول التجزئه والاعراب» به قلم آیت الله علی دوست است که با رویکرد آموزش میدانی و کاربردی ادبیات عرب نگاشته شده است.

هدف نگارنده در این کتاب، بیان اصولی است که اِعراب (ترکیب) کلام عرب، بر آن متوقف است و دانش پژوه به وسیله آنها می تواند در برخورد با هر کلام به طور کامل از آن بحث کند و تجزیه و موقعیت اعرابی آن را مشخص کند.

کتاب حاضر، در بحث از هر کلمه همه احتمالات قابل طرح – چه از نظر تجزیه و چه از نظر اِعراب – را بیان کرده و به طور مفصل و مستدل به آن ها پرداخته است. بنابراین، مطالعه این کتاب ذهن را ورزیده و قوی می کند و کیفیت ورود و خروج در بحث و استفاده از منابع و استنتاج از آنها و تعمیم احکام به امثال و نظایر مختلف را به دانش پژوه می آموزد.

ساختار این اثر

در این کتاب با انگیزه توانمندسازی فراگیران، به تجریه و ترکیب سوره «دهر» همت گماشته شده و تک تک آیات آن – با نظر به روایات اهل بیت(ع) و اهمیت دادن به مسائل کلامی – تفسیر ادبی شده اند. آنگاه در بخش دیگری از کتاب به تحقیق و بررسی مستقل درباره برخی از مسائل و قواعد ادبیات عرب که در خلال تجزیه و ترکیب سوره طرح شده اند، در قالب 31 اصل پرداخته شده و در ادامه برخی از قواعد ادبی که در نظر نگارنده پر اهمیت بوده اند، در 30 نکته طرح و توضیح داده شده اند.

علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما