پنجشنبه 9 فروردين 1403   14:30:26

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد:

تشریح برنامه های تبلیغی ماه مبارک رمضان/ انتشار ره توشه ویژه انتخابات

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی: تهیه و انتشار ره توشه ویژه انتخابات ۱۴۰۰ است، که حاوی نکات انتخاباتی از مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید و اندیشمندان سیاسی، می باشد که در حال آماده سازی است، و تا چند روز آینده منتشر و در اختیار علاقمندان قرار خوهد گرفت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین دکتر روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفتوگوی ویژه خبری رادیو معارف اسلامی به تشریح فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ماه مبارک رمضان پرداخت.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن بیان ۳ محور مقدماتی جهت تبلیغ در ماه مبارک رمضان افزود: محور اول بحث ره توشه تبلیغی مبلغان خواهران و برادران است که امسال نیز همانند سال های گذشته با سه عنوان ره توشه عمومی، ره توشه ویژه مباحث خانواده و ره توشه ویژه مبلغان اعزامی به مناطق مرزی تهیه و منتشر شده است.

وی در ادامه گفت: محور دوم تهیه و انتشار ره توشه ویژه انتخابات ۱۴۰۰ است، که حاوی نکات انتخاباتی از مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید و اندیشمندان سیاسی، می باشد که در حال آماده سازی جهت استفاده طلاب و مبلغان سراسر کشور می باشد، و تا چند روز آینده منتشر و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به محور سوم از اقدامات قبل از اعزام ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ بیان داشت: از حدود سه ماه قبل نشست های علمی و تخصصی مرتبط با ماه مبارک رمضان طراحی و برنامه ریزی شده است،

وی در ادامه گفت: دو نشست باموضوع انتخابات و یک نشست مربوط با بحث جمعیت و توجه به هشدار های مقام معظم رهبری در مورد افزایش جمعیت و توجه مبلغان به بحث افزایش جمعیت می باشد، همچنین موضوعاتی از جمله رها شدگی در فضای مجازی، انتظار و تمدن، قرآن کریم و سوژه های اخلاقی منبسط به قرآن کریم، از دیگر موضوعات این نشست ها می باشد، که توسط اساتید حجج الاسلام و آقایان؛ قرائتی، رفیعی، شیخ الاسلامی، سبحانی، خسروپناه، عیسی زاده، لسانی و سرکار خانم اردبیلی برگزار می شود. و در پایان از افراد برتر تقدیر و جوایزی اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: از چند ماه منتهی به ماه مبارک رمضان که نسبتا وضعیت کرونایی کشور عادی بود احتمال می دادیم که نسبت به شرایط سال قبل، اعزام خوبی را داشته باشیم تا خلا ماه رمضان و محرم سال پیش رو جبران کنیم به همین خاطر جلسات و هماهنگی مختلفی با سازمان تبلیغات و ائمه محترم جمعه و گروه های تبلیغی جهادی شکل گرفته بود که به یکباره وضعیت کرونایی کشور تغییر کرد و بخش قابل توجه ای از کشور به وضعیت قرمز تبدیل شد و لذا باعث شد تغییراتی در بحث روند اعزام مبلغین انجام پذیرد. وی گفت: بر این اساس، هم اطلاعیه اعزام و هم سیاست های فعالیت های تبلیغی و حمایت ها، تغییر پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با اشاره به نحوه اعزام مبلغان در ماه رمضان بیان داشت: بخش قابل توجه از مبلغان که در حوزه همکاری با دفتر تبلیغات اسلامی هستند مبلغانی اند که در مناطق بومی خود مستقر هستند و م از این ظرفیت مبلغان استفاده کردیم. و این باعث شد تعداد کمی از مبلغان از قم به سراسر کشور اعزام شوند.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی در تشریح اعزام مبلغان در ماه رمضان افزودند: هماهنگی و همکاری در طرح سردار شهید سلیمانی، مواسات، همدلی، کمک به محرومین،کمک به بیماران کرونایی و همچنین حضور مبلغین جهادی در بیمارستان ها از اقدامات تبلیغی ابلاغ شده با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به مبلغین اعزامی می باشد که انتظار می رود سازمان های تبلیغات و بسیج و سایر نهادها از ظرفیت حضور مبلغان محترم بهره کافی را ببرند.

وی در رابطه با برگزاری مراسم در مناطق مختلف کشور افزود: در مناطق زرد و آبی که محدودیت کم است مراسم با رعایت همه دستورات بهداشتی و پروتکل های ستاد ملی کرونا برگزار خواهد شد، همچنین در مناطق نارنجی با رعایت همه دستورات بهداشتی و پروتکل های ابلاغ شده، مراسم در فضای باز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد در خصوص برگزاری مراسم ماه رمضان به ویژه شب های قدر در مناطق قرمز بیان داشت: با توجه به ابلاغیه وزیر بهداشت، شب های قدر در مناطق قرمز هم در فضای باز و با رعایت فاصله و همچنین رعایت پروتکل های ستاد ملی کرونا برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به سخنان مقام معظم رهبری درباره برگزاری مراسم معنوی و عبادی اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب ضمن تشکر از کادر درمان و ستاد ملی کرونا و تاکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات این ستاد فرمودند: مردم متدین سوال و پاسخی دارند و آن نیازی که به بحث معنویت و نیایش و حضور در مسجد است باید پاسخ داده شود،در سختی مردم باید به اینها پناه ببرند. همچنین معظم له فرمودند؛ متدینین و افرادی که با قرآن و نیایش آرامش می گیرند به مراتب تقیدشان به قواعد و ضوابط اسلامی بیش از دیگران است حتی اگر باز سخت گیرانه تر هم تضمیماتی گرفته شود عمل می کنند و امور تصمیم گیری در چنین موردی به کسانی واگذار شود که اهمیت معنویت و نیاز مردم به مکان های معنوی را به معنای واقعی درک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد با انتقاد از تصمیم گیری های نادرست ستاد ملی کرونا در مورد مراسم مذهبی افزود: ضمن احترام به همه دوستان عزیزی که در ستاد ملی کرونا تصمیم گیر هستند، باید بپرسید این واگذاری تصمیم که مقام معظم رهبری فرمودند کجاست و آیا بهتر نبود هماهنگی بیشتری با افراد متخصص این امور صورت می گرفت. جمعیتی که در مساجد هستند فوق العاده رعایت می کنند، مراسمات داخل مسجد با سخنرانی و نماز جماعت با رعایت فاصله اجتماعی مجموعا چقدر زمان می گیرد؟ آیا نمی شود همین مراسم را در بوستان ها و مکان های باز برگزار شود؟ ایناها نمونه ای از پیشنهاداتی است که ارائه شده وامید است با تجدید نظر متولیان امر امکان بهرمندی بیشتر از فیوضات ماه مبارک رمضان فراهم گردد.

وی در پایان عنوان داشت: تاکید ما این است جلسات انس با قرآن (قرائت،تفسیر و ... ) به صورت عصرگاهی و در فضاهای باز برگزار شود. تا ان شالله از برکات و نعمات این ماه عزیز بهرمند شویم.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما