رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) : مرحله دوم طرح ملی مشق اجتهاد از سوی مؤسسه امام رضا علیه السلام برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین مریجی در گفتگوی با رادیو معارف:

مرحله دوم طرح ملی مشق اجتهاد از سوی مؤسسه امام رضا علیه السلام برگزار می شود

مدیر مؤسسه امام رضا علیه السلام گفت: طرح ملی مشق اجتهاد با هدف عملیاتی کردن و آشنایی طلاب نخبه سطح سه و چهار حوزه های علمیه با روش تحقیق و روش شناسی اجتهاد از سوی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی، مدیر مؤسسه امام رضا علیه السلام در گفتگو با خبر11 رادیو معارف در رابطه با اهداف و محورهای طرح ملی مشق اجتهاد گفت: مؤسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام طرح مشق اجتهاد را سال گذشته  اجرا کرد، تا به نوعی تحقیقات اسلامی را روشمند کند.

وی مزیت های طرح مشق اجتهاد را تبیین کرد و گفت: استفاده از اساتید مبرز و توانمند، رایزنی و انعقاد تفاهم نامه با مراکز مختلف و تخصصی حوزوی جهت به کارگیری فعالان در این طرح از مزیت های طرح مشق اجتهاد است.

مدیر مؤسسه امام رضا علیه السلام یادآور شد: در این طرح، بخش های مختلفی از جمله نوشتن مقاله، یادداشت علمی و طرحنامه تفصیلی برای طلاب سطح سه و چهار در نظر گرفته شده است که با توجه به برگزاری آن در سال گذشته، موفقیت نسبی داشته است.

وی با اشاره به هدف اصلی طرح مشق اجتهاد خاطرنشان کرد: این طرح با استفاده از تجربه سال گذشته و جبران کاستی ها آن، امسال و برای سال دوم برگزار خواهد شد؛ با این هدف که فرهنگ اجتهاد در حوزه نهادینه شود و به فرهنگ عمومی طلاب تبدیل شود، چنان که تا به امروز، معدودی از طلاب به این درجه رسیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی افزود: دوره دوم مشق اجتهاد، دوره تفصیلی و تکمیلی است که طلاب سطح سه و چهار می توانند به سایت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام مراجعه کرده  و جهت شرکت در این دوره ها ثبت نام کنند.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما