دیدار
1397/12/7 سه‌شنبه دیدار دست اندرکاران همایش امام علی(ع) و تهیه کنندگان اصطلاح نامه فقه با آیت الله مکارم شیرازی آیت الله مکارم شیرازی ضمن بیان نکاتی درباره این اصطلاح نامه فقه گفت: کار شما نوعی خدمت به علم و عالم است و این اثر شما با توجه به این که نوعی تازگی دارد، نیازمند مداقه و تأمل بیشتر است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار دست اندرکاران همایش بین‌المللی «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» و تهیه کنندگان اصطلاح‌نامه فقه، ضمن بیان نکاتی درباره این اصطلاح‌نامه، بر لزوم رفع اشکالات این اثر تأکید کرد.

وی با بیان این که کار شما نوعی خدمت به علم و عالم است، گفت: این اثر شما با توجه به این که نوعی تازگی دارد، نیازمند تأمل بیشتر است؛ البته هر کاری که برای نخستین بار انجام می شود، امکان دارد نقایصی نیز داشته باشد.

این مرجع تقلید بر ضرورت آموزش بهره برداری از این اثر تأکید و تصریح کرد: سعی کنید اشکالات موجود را برای چاپ های بعدی این اثر، مرتفع و این اثر را تکمیل کنید و این اثر نیاز به راهنمایی برای بهره برداری دارد و باید نحوه استفاده از آن برای مخاطبان اثر توضیح داده شود.

در این دیدار، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین واعظی به ارائه گزارشی از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پرداخت و جزئیات برگزاری همایش «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» که قرار است 16 اسفندماه در قم برگزار شود را تشریح کرد.

سپس، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یعقوب نژاد «معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سرپرست پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی این پژوهشگاه» جزییاتی درباره فرایند تهیه و تدوین اصطلاح نامه فقه ارائه و خاطرنشان کرد: این اصطلاح نامه هشت جلدی در مقیاس بین‌المللی تدوین شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما