مجاهدی
1397/3/3 پنجشنبه پدر شعر آیینی کشور: پیام کنگره شعر اهل بیت برای دشمن هراسناک است مجاهدی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه در میان اهل سنت و شیعه در کشورهای اسلامی برگزاری کنگره شعر اهل بیت با حضور شاعران شیع و سنی را برای دشمن دارای پیام هراسناک توصیف کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، محمدعلی مجاهدی، شاعر برگزیده کنگره ملی شعر اهل بیت(ع) که در اردیبهشت ماه در شهر تربت جام برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما،  اظهار داشت: شعر آیینی از گستره بسیار وسیعی به لحاظ موضوعی برخوردار است.
پدر شعر آیینی کشور افزود: اگر بخواهیم این گستره را به پازل تشبیه کینم قطعه های مختلفی از قبیل شعر توحیدی، شعر اخلاقی، شعر حِکمی، شعر عرفانی، شعر بیداری و رهایی، شعر اعتراض و شعر مقاومت و پایداری از قطعه های آن هستند و یکی از این پازل ها شعر ولایی است که اختصاص به معصومان(ع) دارد.
وی شعر ولایی را هم دارای اقسامی دانست و گفت: شعر نبوی، شعر علوی، شعر فاطمی، شعر مهدوی، شعر رضوی، شعر عاشورایی، شعر بقیع و به طور کلی شعر اهل بیت از اقسام شعر ولایی محسوب می شود.
مجاهدی با بیان این که برگزاری مراسم بزرگداشت شعر اهل بیت(ع) در تربت جام که هم برادران شیعه و هم سنی در آن زندگی می کنند پیام خاصی دارد، خاطرنشان کرد: علیرقم شبهه افکنی های دشمن که می خواهد میان اهل سنت و شیعه تفرقه ایجاد کند ما می بینیم که این برادران شانه به شانه در کنار هم زندگی می کنند و از صمیم قلب برای اهل بیت(ع) شعر می سرایند و در ملأ عام می خوانند و افتخار می کنند.
وی برگزاری کنگره شعر اهل بیت(ع) با حضور شاعران اهل سنت و شیعه را پیام وحدتی هراسناک برای دشمن توصیف کرد و گفت: امیدواریم که این کنگره در سال های آتی در سطح کشوری ابعاد گسترده تری پیدا کند و بتوانیم اشعار اهل سنت که به اهل بیت(ع) عشق می ورزند را بشنویم و لذت ببریم.
پدر شعر آیینی کشور با اشاره به سطح کیفی این کنگره اظهار داشت: از کسانی که از روی غلیان احساسات شعر می گویند نباید انتظار داشت که ظرایف شعری را به خوبی رعایت کنند ولی در عین حال من از چند تن از شعرای اهل سنت هم به لحاظ محتوای و هم به لحاظ فن شعری آثار خوبی شنیدم.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما