شیخ الاسلامی
1396/12/21 دوشنبه افزایش گستره فعالیت های جشنواره کتاب سال سبک زندگی در سال آینده دبیر علمی جشنواره «کتاب سال سبک زندگی» گفت: در دومین جشنواره در سال های آینده از حوزه کتاب فراتر برویم و در یک گام به مقاله ها، پژوهش ها و پایان نامه های برتر و در گام بعدی به حوزه دیگر محصولات مرتبط با سبک زندگی نیز می پردازیم. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی در آیین اختتامیه «نخستین جشنواره کتاب سال سبک زندگی» که به همت میز سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: این دفتر از حدود پنج شش سال پیش نگاه و منطق مسأله محوری را وجهه همت خود قرار داده است، یعنی به جای این که در حوزه های مختلف با تنوع فعالیت کارهایی را انجام دهد، بر انجام و حل چند کار خاص متمرکز شده است تا بتواند یک تمرکزی در فعالیت های خود ایجاد کند. 
وی تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی این مسأله و زمینه کاری سبک زندگی را مورد توجه خود قرار داد و به عنوان مسأله اصلی در حوزه سبک زندگی، بحث اصلاح الگوی مصرف کالاهای فرهنگی را به صورت خاص تر به عنوان مسأله اصلی خود انتخاب کرد. 
دبیر علمی جشنواره «کتاب سال سبک زندگی»  با بیان این که امروزه فرهنگ محل مهمی برای خرید و فروش سوداهای حتی اقتصادی شده است، افزود: کالاهای فرهنگی یعنی کالاهایی که بن مایه فرهنگی دارند و محتوای آنها فرهنگ است و امروز به سبب اقتضائات دنیای نو خرید و فروش می شوند، بنابراین منظور ما خرید و فروش فرهنگ نیست، علی رغم این که این اتفاق در دنیا می افتد؛ امروزه فرهنگ محل مهمی برای خرید و فروش سوداهای حتی اقتصادی شده است. 
وی به فلسفه برگزاری جشنواره کتاب سال سبک زندگی پرداخت و اظهار داشت: فلسفه برگزاری این جشنواره برای این بوده است که بتوانیم از مجموعه محصولات فرهنگی حوزه کتاب در عرصه سبک زندگی تقدیر و تشکر کنیم. 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی مجموعه آثار ارسالی به این جشنواره را کتابخانه ای از محصولات سبک زندگی عنوان کرد و گفت: حدود 1028 عنوان کتاب به دبیرخانه جشنواره کتاب سال سبک زندگی آمد و اکنون کتابخانه خوبی از محصولات سبک زندگی جمع اوری شده است و همچنان در حال جمع شدن است و مدام با آثاری که به دبیرخانه این جشنواره ارسال می شود، مواجه می شویم و ما را بر می انگیزد تا برای سال های بعد به این جشنواره فکر کنیم. 
وی درباره دومین جشنواره کتاب سال سبک زندگی خاطرنشان کرد: نگاه ما این است که در سال های آینده از حوزه کتاب فراتر برویم و در یک گام به مقاله ها، پژوهش ها و پایان نامه های برتر و در گام بعدی به حوزه دیگر محصولات مرتبط با سبک زندگی نیز بپردازیم. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما