جوادی آملی
1396/10/24 يكشنبه آیت الله جوادی آملی تأکید کرد:  فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی از برکات انقلاب اسلامی و حوزه ها است آیت الله جوادی آملی بر تولید علم تأکید کرد و آن را پویا کننده حوزه دانست. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، آیت الله جوادی آملی در دیدار رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مسؤولان تهیه و انتشار موسوعه علامه محمدحسین کاشف الغطا اظهار داشت: فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی از برکات انقلاب اسلامی و حوزه ها است. ان شاءالله خداوند متعال این اثر را به احسن وجه بپذیرد و با توجه به وعده ای که خود داده است، ده ها برابر توفیق عطا فرماید تا بتوانید دین الهی را بیش از پیش احیا کنید. 
وی با اشاره به سخنی از شیخ اشراق گفت: در کمتر روستا و شهری است که مردان بزرگ از آن برنخواسته باشند، شیخ اشراق می گوید علم وقفه قوم و سرزمینی نیست.
این مرجع تقلید با بیان این که خروجی حوزه در هر عصری یک خروجی پایدار است، تصریح کرد: در اعصار قبلی خروجی نجف مشخص بود(کتب اربعه، مکاسب و کفایه). اکنون شصت هفتاد سال گذشته اما هنوز تازه هستند. 
وی بر تولید علم تأکید کرد و افزود: علامه امینی دست به قلم شد و الغدیر را نوشت. تقریبا نزدیک به 50 سال از آن زمان می گذرد. امروز بایستی ده نفر پیدا شوند و کار علامه امینی را با هم انجام دهند، جمع کردن مطالب خیلی دشوار نیست، نوآوری زحمت دارد. 
آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: در گذشته امکانات محدود بود، اما امروزه همه نعمت ها را داریم. نوشتن اثری مثل الغدیر علامه امینی شدنی است و می توانیم به آن سمت برویم. تعبیر شیرین خدا این است که این قرآن، کریم است و هر چه انسان بخواهد، به او می دهد. 
وی تولید کتب مرجع را ضروری دانست و گفت: باید کتابی نوشته شود که مرجع باشد. همینکه مسلط شدیم که کفایه را خوب تدریس کنیم، از استاد فاصله می گیریم، در حالی که کسی که مسلط به کفایه و مکاسب شد، تازه ابتدای درس خواندن او است. استاد ابتدا یک استاد است، سپس یک هم مباحثه و در ادامه هم مشاور ما است، نباید از استاد جدا شد. 
این مرجع تقلید درباره موسوعه علامه کاشف الغطا تصریح کرد: سعی تان در انتشار موسوعه علامه محمدحسین کاشف الغطا مشکور باشد، اما این اثر، نقل حرف است. باید بدانیم که می توانیم تولید کننده باشیم، این است که حوزه را پویا می کند. نیم قرن می گذرد، چرا نباید هنوز ثانی الغدیر و ثانی مکاسب را داشته باشیم؟ 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تولید این آثار کار خوبی است، اما باید به سمت تولید علم برویم و می توانیم. باید تحولی در حوزه باشد. 

 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما