گروه های تبلیغی
1396/10/21 پنجشنبه گزارش گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از دستاودهای خود در حوزه بین الملل در همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز، گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حضور فعال داشتند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، گروه هایی از بخش تبلیغ رسانه ای و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حاشیه همایش «حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز» که در حوزه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، به ارائه دستاوردهای گروه خود پرداختند.
گروه مهر آفرینان ثقلین، گروه معنویت و رسانه، گروه صبح بهاری و گروه فارس از بخش تبلیغ رسانه ای و گروه های صدر، اسلام و مسیحیت، آکادمی تمدن اسلامی، زمینه سازان ظهور و ضیاء الصالحین از بخش تبلیغ نوین در این همایش حضور داشتند.
حجت الاسلام رضائی (مسئول گروه مهر آفرینان ثقلین) در گفتگویی گفت: گروه مهر آفرینان ثلقین و گروه معنویت رسانه به سرگروهی استیری (مدیر اداره تبلیغ رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی) در عرصه بین الملل و شیعه پژوهی مشغول به فعالیت هستند. این گروه ها در شناسایی و برقراری ارتباط با طلاب خارجی فعالیت می کنند و بر اساس نیازسنجی آن ها کمک های علمی و پژوهشی خود را به آنها ارائه می دهد.
وی افزود: در راستای فعالیت های گروه های نامبرده، به کشورهای گرجستان، هند و اندونزی سفر کرده ایم. ثمره این سفرهای تبلیغی تهیه مستندهایی درباره وضعیت شیعه از گذشته تا حال در این کشورها بوده است. همچنین پژوهش های شیعه شناسی ارزشمندی مانند کتاب تاریخ تشیع در گرجستان که به زبان آذری نیز ترجمه شده، در این زمینه به چاپ رسیده است.
گروه صبح بهاری به سرگروهی سجاد صالحی، گروه دیگری بود که گزیده ای از آثار خود مانند تیزر مهر پدری، تیزر پلاک، فیلم کوتاه برگردد و مستند مرد می خواهد را در موضوع مبارزه با جریان های تکفیری به نمایش گذاشت.
گروه فارس با مدیریت حسن جمالی نیز به معرفی مستند موصل پرداخت و در رابطه با این مستند اظهار داشت: مستند موصل با موضوع نقد بنیان فکری جریان های تکفیری در حال تولید است. در این مستند، خلافت اسلامی با محوریت شهر راهبردی موصل مورد بررسی قرار می گیرد.
میرحسن موسوی (مدیر گروه ضیاء الصالحین) از راه اندازی سایت ترکی آذربایجانی ضیاءالصالحین، به زبان آذری و الفبای لاتین برای مخاطبین کشور آذربایجان خبر داد و اعلام کرد که در قدم بعدی از زبان روسی پایگاه اینترنتی ضیاءالصالحین رونمایی خواهد شد.
گروه زمینه سازان ظهور از دیگر گروه های حاضر در این همایش بود که از تلاش های بین المللی خود در زمینه ترویج فرهنگ و اندیشه مهدویت خبر داد. این گروه از راه اندازی پایگاه اینترنتی خود به ۴ زبان زبان روسی، چینی، ایتالیایی و فرانسه خبر داد.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما