مسعودی
1396/10/21 پنجشنبه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی: حوزه IT در سلامت فکر، روح و رفتار سازمان کاملا موثر است در تشبیه سازمان به یک پیکره و بدن، اظهار داشت: حوزه آی تی نقش سیستم عصبی را ایفا می کند و نقش سیستم اعصاب این است که ارتباط بین اندام و اعضاء را برقرار کند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مسعودی در نشست کارگروه فناوری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: سازمان ها و مجموعه ها به منزله یک بدن هستند و سلامت این بدن در گرو فکر، احساس و رفتار سالم آن ها است.
وی افزود: آن چه به ارتقاء فکر در سازمان کمک می کند، دانش سازمانی است. به میزانی که در حوزه دانشی عقب باشیم، فکر سازمانی ما ضعیف خواهد بود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اخلاق به ویژه اخلاق حرفه ای و ارزش ها به روح و احساس مثبت سازمان کمک کرده و آن چه به رفتار سالم سازمانی منجر می شود، در حوزه تقوای سازمانی است.
حجت الاسلام والمسلمین مسعودی اظهار کرد: حوزه IT در مشابهت سازمان به بدن نقش اعصاب را بازی می کند و نقش سیستم اعصاب این است که ارتباط بین اندام را برقرار کند تا فکر آمیخته با احساس شده و در عمل اعضاء سازمان تجلی یابد. 
وی با بیان این که رشته های عصبی در هر قسمتی از بدن اهمیت و ارزش خاص خود را دارند، اضافه کرد: مهم نیست که در حوزه آی تی سازمان شما کجا قرار گرفته و چه وظیفه ای دارید، بلکه آن چه اهمیت دارد برقراری ارتباط مناسب میان اجزای مختلف سازمان به وسیله شما است. 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: افراد در تشبیه سازمان به بدن به منزله اندامی هستند که سلامت آن ها منجر به نتایج مثبت و سلامت سایر اندام گردیده و تحرک لازم را ایجاد می کند و چنانچه ناسالم باشد به منزله وقفه و ایستایی برای سازمان خواهد بود. همکاران حوزه IT باید این نگاه را به خوبی درک کرده و به سازمان نیز بباورانند.
حجت الاسلام والمسلمین مسعودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه «...إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ...» (فاطر/ 10)، عنوان کرد: انسان مومن نمی تواند تنها به باور به کلمه طیّب اکتفا کند و برای تحقق و رفعت کلمه طیّب به عمل صالح نیز نیاز می باشد. 
وی ادامه داد: صرف این که ما به اهدافی که در فکر و اسناد سازمان وجود دارد، معتقد باشیم و در عمل به سمت آن حرکتی انجام ندهیم، حکایت همان کلمه طیب بدون عمل صالح است. 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که در هر حوزه ای از کار سازمان علاوه بر جهات عام عمل صالح سازمانی، جهات خاصی نیز وجود دارد، ابراز کرد: آن چه برای همه اندام و ابعاد سازمان عمل صالح محسوب می شود این است که ما اهداف سازمان را درک کرده و تکلیف و انتظارات سازمان از خود را بدانیم. 
حجت الاسلام والمسلمین مسعودی در بیان انتظارات خود از بخش IT ، پایبندی به اسناد و ابلاغات سازمانی و پرهیز از تعلّقات خاص بخشی و به روز بودن را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما باید یک سازمان نوآمد و به روز باشیم و هنر این است که با بضاعت موجود پیشنهادهای سازنده ارائه کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد پشت سر جریان های زمانه یا موازی با آن ها حرکت کنیم موفقیتی برای سازمان محسوب نخواهد شد بلکه باید نیازها و مسائل دنیای جدید را شناخته و آن ها را برای حوزه های علمیه ترجمه و بومی کنیم.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر این که رسانه و فضای مجازی امروز در فرهنگ، اجتماع و سیاست تأثیرگذار است و برای خود ارزش آفرینی می کند، عنوان کرد: کارکنان حوزه IT باید در زمینه ارتقاء دانش، مهارت و توانمندی ها به سازمان کمک کنند تا کارآمدی سازمان ارتقاء یابد.
حجت الاسلام والمسلمین مسعودی در پایان تصریح کرد: هم پای تلاش برای ارتقاء تکنولوژی سازمان در عرصه سخت افزار و نرم افزار بایستی سلوک سازمانی ما بر اساس مؤلفه های اقتصاد مقاومتی و بر پایه باور به ظرفیت ها و استعدادهای داخلی در کنار بهره مندی از دستاوردهای دنیای نوین باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما