آموزش و پرورش

آموزش و پرورش

آموزش و پرورش
1396/10/6 چهارشنبه لزوم تبدیل شدن معلمان به سفیران مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در مدارس معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید صلاحیتی که کارشناس پاسخگویی در مرکز ملی به پاسخگویی به سؤالات دینی پیدا کرده است را به معلم بدهیم تا معلم سفیر این مرکز در مدارس شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، اسفندیار چهاربند «معاون وزیر و رییس مرکز برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و آموزش منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش و عضو ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش» در نشست همکاری مشترک «مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و این وزارتخانه» اظهار داشت: تصور کنید که نهاد پشتیبانی کننده هستید و اولویت این پشتیبانی هم با معلم و مربی است و تمرکز کنید و انرژی را در این خصوص قرار دهید. اگر مخاطب این کار ششصد هفتصد هزار مربی باشد، بهتر می توان مدیریت کرد چرا که هر کدام از این معلمان با 20 تا 40 دانش آموز ارتباط دارند. 
وی توانمندسازی معلمان در زمینه پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان را برابر با تبدیل شدن به بازوان مرکز ملی پاسخگویی عنوان کرد و افزود: پس از بحث روش ها، مسأله محتوا پیش می آید. معلم را باید توانمند کرد تا در پاسخگویی به این کاری که شما انجام می دهید، در مدارس بازوی شما شوند. 
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم تبدیل شدن معلمان به سفیران مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در مدارس تصریح کرد: صلاحیتی که کارشناس پاسخگویی در این مرکز پیدا کرده است را به معلم بدهیم تا این معلم که در کلاسی 30 دانش آموز دارد، سفیر مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در کلاس شود. یعنی رویکرد به لحاظ محتوایی، رویکرد توانمندسازی باشد و به سمتی ببریم که معلم را یکی از پاسخگویان کنیم، معلم باید پاسخ دهنده شود، نه پاسخ گیرنده یعنی اگر رویکرد شما تربیت یک معلم به عنوان پاسخگو باشد، آن موقع در تمام مدارس کشور دو سه نماینده دارید که خودشان مسأله را حل می کنند.
وی با بیان این که معلم باید در مدارس پاسخگو باشد، گفت: اگر لازم است، آماده ایم که دوره های ضمن خدمتی در راستای توانمندسازی معلمان برای پاسخگویی به سؤالات شرعی برگزار کنیم. این را نباید بپذیریم که معلم خود یک مصرف کننده و مراجعه کننده باشد، بلکه باید خود پاسخگو باشد. 
چهاربند اظهار داشت: درباره فواید تربیت معلمان برای پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان در مدارس افزود: اگر رسالت این مرکز توانمندسازی معلمان باشد، هم بار خود را سبک تر کرده و هم تأثیرگذاری خود را به تعداد معلمینی که برای این مأموریت تربیت می کند، نهادینه کرده و در بلندمدت نقش راهبری و مدیریتی این مرکز را حفظ می کند و مرکز به واسطه معلمین پاسخگو می شود. 
وی با بیان این که باید به این سمت برویم که معلم را طلبه ای ببینیم، تصریح کرد: لازم است که این مرکز تولید محتوا کند و برگزاری دوره ها نیز بر عهده آموزش و پرورش باشد. ظرفیت های زیادی در برگزاری دوره های الکترونیکی ایجاد کردیم و به صورت تعاملی است. در حال حاضر دوره هوشمندسازی مدرسه را برای 640 هزار معلم به صورت همزمان برگزاری می کنیم. در خلال این توانمندسازی باید به سؤالات معلمان نیز پاسخ دهیم. این شدنی است، با این نگاه که معلم طلبه داریم. 
رییس مرکز برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و آموزش منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعداد کم مبلغان و زیاد بودن مدارس افزود: اگر بخواهیم در بلندمدت در آموزش و پرورش پاسخگو باشیم، باید به سراغ معلم برویم چرا که ممکن است که 5 هزار مبلغ به مدارس اعزام شوند، اما در سطح کشور 90 هزار مدرسه داریم. اگر به سراغ معلمان برویم و در دانشگاه فرهنگیان و با برگزاری دوره های ضمن خدمت معلمین را توانمند کنیم، 600 هزار طلبه را تربیت کرده ایم اما باید با زبان بسیار ظریف و ادبیات بسیار لطیفی و در عین حال مؤثر صورت بگیرد.
کلمات کليدي
معلمان, دینی
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما