هاشمیان
1396/10/2 شنبه دبیر شورای راهبری قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی:  برکات درونی و بیرونی برگزاری نمایشگاه های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی دبیر شورای راهبری قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: باید نمایشگاه های پژوهشی را در قالب یک سری سیستم هایی به صورت آنلاین و مستمر در فضای مجازی رقم بزنیم. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان در بازدید از سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری این دفتر در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: مدیریت پژوهش در هر نهاد پژوهشی و علمی برگزاری نمایشگاه است در نظام مدیریت پژوهش، یک خرده نظامی تحت عنوان ترویج و نشر فعالیت ها و خروجی های این نظام پژوهش است. 
وی گفت: این ابزارهای نشر متفاوت است و با توجه به این که قالب ها متفاوت بوده اما یکی ازمهم ترین کانال هایی که برای توزیع این آثار و فعالیت های پژوهشی داریم، برگزار نمایشگاه است. 
دبیر شورای راهبری قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی به مزایای برگزاری نمایشگاه های پژوهشی پرداخت و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه، ما را به شکلی با مخاطبانی که در عرصه پژوهشی داریم، مرتبط می کند و به نوعی سبب می شود که یک ارتباطی میان فعالان و پژوهشگران در عرصه های مختلف برقرار شود و از این طریق، به یک معنا تبادل معرفتی، دانشی و پژوهشی اتفاق می افتد. 
وی افزود: علاوه بر تعاملات و تبادلات پژوهشی بین نهادهای پژوهشی، فعالین مختلف یعنی پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی نیز می توانند از این نمایشگاه بازدید کرده و آخرین دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی را مشاهده کنند و این فرصت مغتنمی است که تمامی  بخش های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در یک مکان، خروجی های خود را عرضه کنند. 
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اضلاع مأموریت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: دو ضلع جدی در مأموریت این دفتر است یکی ضلع معرفتی و دانشی است و دیگری ضلع تبلیغی و ترویجی است. یکی از مهم ترین تجلیات، ضلع معرفتی و دانشی در حوزه پژوهش می باشد و لذا نمایشگاه باعث می شود که این جریانی که امروزه در این دفتر در حوزه معرفت و دانش فعالیت می کند، بتواند خروجی های خود را به نحو مطلوبی به مخاطب و جامعه هدفش عرضه کند که این در سطح بیرون از دفتر است. 
وی با اشاره به برکات برگزاری چنین نمایشگاهی در درون دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در سطح درونی این دفتر هم برکات زیادی دارد که هم افزایی میان بخش های مخلتف درون دفتر، اطلاع از آثار پژوهشی بخش های دیگر دفتر، تبادل اطلاعات، تعریف تعاملات پژوهشی مشترک، جلوگیری از موازی کاری از جمله این که برکات است. 
دبیر شورای راهبری قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: نباید به این نمایشگاه بسنده کرد، یعنی این نمایشگاه یک فضای فیزیکی است و این کار را می توانیم در قالب یک سری سیستم هایی به صورت آنلاین و مستمر در فضای مجازی رقم بزنیم که این طرح را در مرکز برنامه ریزی دفتر تبلیغات اسلامی در قالب سیستم مدیریت دانش تعریف کرده ایم. 
وی در خصوص ضرورت مدیریت دانش کتابخانه ای در دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بحث پرتال مدیریت دانش کتابخانه ای را راه اندازی کرده که پژوهش ها و دانش هایی که در تمامی سطوح در دفتر تولید شده، طبقه بندی شوند و به نوعی تبادل دانش و اطلاع از فعالیت های تازه تعریف صورت گیرد تا موازی کاری انجام نشود و کارهای قبلی امتداد پیدا کند تا بتوانیم در نظام پژوهش حرکت کنیم.  
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما