مرکزملی
1396/8/27 شنبه معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی تبیین کرد:  به روزتر بودن دفتر تبلیغات اسلامی از میان مجموعه های حوزوی در عرصه رسانه های دیجیتال معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: با توجه به مجموعه هایی که در حوزه فعال هستند، دفتر تبلیغات اسلامی در این عرصه به روز تر است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، امیر خوراکیان با حضور در غرفه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به مجموعه هایی که در حوزه فعال هستند، دفتر تبلیغات اسلامی در این عرصه به روز تر است، انتظار این است که با مسأله فضای مجازی که این روزها همه ابعاد زندگی مردم را فرا گرفته است، بتواند با جدیت بیشتر و برنامه ریزی گسترده تری مواجه شود.
وی گفت: اتفاقات خوبی در طی سال های اخیر در دفتر تبلیغات اسلامی در ارتباط با فضای مجازی مشاهده می کنیم، اما به طور خاص چند نکته می تواند اولویت این دفتر باشد، که یکی از این اولویت ها، تبدیل آموزه های دینی به محصولاتی است که مناسب برای استفاده در فضای مجازی باشد. 
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی افزود: مشاهده می کنیم که بسیاری از سرویس دهنده های محتوا عین مطلبی که در فضای واقعی بوده را به یک ماده ای که در فضای مجازی بهره برداری شود، تبدیل می کنند، این شاید لازم باشد اما کافی نیست. مهارت این که آموزه های دینی در ابعاد مختلف با یک هندسه محتوایی جامع تبدیل به محصولات منسجم و هدفمند مناسب فضای مجازی شود، موضوعی است که می طلبد که در این رابطه هم سرمایه گذاری شود و هم از نیروهای فکری خوبی استفاده شود و هم از نیروهایی که در حوزه تولید از هنر و مهارت لازم برخوردار باشند.  
وی تصریح کرد: محور دوم، آموزش عمومی و فرهنگ سازی است که مردم ما رژیم مصرف درست رسانه های نوظهور را آن طور که باید و شاید نمی دانند. در معارف دینی، اسلام در مورد همه چیز حد و حدود را تعیین می کند و منطق را متناسب با ظرفیت انسان بیان می کند، در فضای مجازی انتظار می رود که بر اساس مشخصات و ویژگی های انسان و اهداف عالی که در مورد زندگی و تعالی انسان است، نحوه مواجهه با فضای مجازی طراحی و تبیین و به دوره های آموزشی و فرهنگ سازی عمومی تبدیل شود. 
خوراکیان به نقش طلاب در آگاهی جامعه نسبت به آسیب های فضای مجازی پرداخت و اظهار داشت: محور سوم، طلاب و فضلا هستند که نقش بسیاری در ارتباط با مردم و مخاطبان دارند و اگر دانش و مهارت طلاب در ارتباط با این حوزه ارتقا پیدا کند، بسیار می توانند مردم را هم در مصرف درست و هم در مراقبت از آسیب هایی که فضای مجازی دارد و هم در وظایفی که خانواده ها نسبت به فرزندان دارند، توجیه کنند. 
وی درباره پاسخگویی دفتر تبلیغات اسلامی به شبهات دینی در فضای مجازی گفت: پیشنهاد آخر در مورد شبهات دینی است که مسأله پیچیده و دقیقی است. گاهی برخی از افراد به شبهه می پردازند اما به دلیل این که از پشتوانه نظری لازم و غنای محتوایی برخوردار نیستند، آن شبهه را بیشتر تقویت می کنند و پاسخ اقناع کننده نیست. 
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در پایان با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی پشتوانه نظری قوی ای دارد، تصریح کرد: از نظر معرفتی و دانشی بالاتر از این دفتر در حوزه معارف دینی نداریم، به خوبی می توانید این شبهات را تحلیل کرده و پاسخ های مستقیم و غیرمستقیم آن را با هوشمندی و مهارتی که اقناع کننده و تبیین کننده مسأله برای مخاطب باشد و شبهه تازه ای را فراهم نکند، بپردازید. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما