تفاهم نامه
1396/8/27 شنبه در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در فضای دیجیتال صورت گرفت؛ امضای تفاهم نامه همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تفاهم نامه میان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی به امضا رسید. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در مراسمی با حضور سید مرتضی موسویان(رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ثنایی(مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی) و نیز سید محمدرضا موالی زاده(دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور)، تفاهم نامه همکاری میان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا مسابقه بزرگ کتابخوانی از طریق کتابخوان همراه پژوهان  با موضوع ساماندهی محتوای فضای مجازی برگزار شود.
سید مرتضی موسویان در این مراسم اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در نمایشگاه یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال تفاهم نامه ای میان این مرکز و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با موضوع مسابقه کتابخوانی منعقد شد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجتال افزود: در این مسابقه، علاقمندان می توانند از طریق نرم افزارکتابخوان همراه پژوهان  با موضوع ساماندهی محتوای فضای مجازی در این مسابقه شرکت کنند.
وی با بیان اینکه این امر در راستای ایجاد و آشنایی افراد با فضای مجازی سالم، مفید و ایمن صورت گرفته است، گفت: این تفاهم نامه در راستای کتابخوانی الکترونیک به امضا رسید و امید است که شاهد ادامه دار بودن همکاری میان دو مجموعه باشیم.

* آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی جهت همکاری با وزارت ارشاد
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین ثنایی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اولین نهاد انقلابی حوزوی است که به دستور حضرت امام (ره) تاسیس و با عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به فعالیت خود ادامه داده است، گفت: ظرفیت این دفتر و نهاد، منحصر به فرد بوده بطوریکه شاهد انجام فعالیت های مختلف در ابعاد متنوع و گوناگون توسط این دفتر هستیم.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه این دفتر یکی از بزرگترین نهادها در راستای اعزام مبلغان دینی بوده، به معرفی معاونت های این دفتر پرداخت و افزود: امروزه رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تاسیس قطب های فکری و فرهنگی تغییر یافته و پیرو آن فعالیت های جدیدی را آغاز کرده است.
وی بیان داشت: خوشبختانه هم اکنون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای جدیدی فراهم آمده تا از ظرفیت های منحصر بفرد این دفتر استفاده شود.
حجت الاسلام والمسلمین ثنایی خاطرنشان کرد: امید است این تفاهم نامه شروع خوبی برای انجام اقدامات بیشتر باشد و بدون شک این اولین گام نخواهد بود و فعالیت های بیشتری در جهت استفاه از ظرفیت های بالقوه این نهاد در حوزه فضای مجازی صورت خواهد گرفت.

* تقدیر و تشکر از تلاش برای ساماندهی فضای مجازی    
در ادامه این مراسم نیز، سید محمد رضا موالی زاده "رییس شورای فرهنگ عمومی کشور" نیز ضمن تشکر از تمامی دست اندرکارانی که این اقدام ارزشمند را صورت داده اند گفت: لازم است که از تمامی افرادی که در جهت ساماندهی هرچه بیشتر و بهتر فضای مجازی تلاش می کنند تشکر و قدردانی کنم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه هم اکنون فضای مجازی در جامعه ما گسترش یافته است، ابرازداشت: باید تلاش کنیم این فضا را تبدیل به فضای حقیقی کنیم و بدون شک این یک فرصتی است که باید از آن استفاده درست و مناسبی صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه موضوع غنی سازی محتوای موجود در فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: یکی از فرصت های مناسب مطالعه، فضای مجازی است و باید با استفاده از این مهم به توسعه فرهنگ مطالعه در کشور کمک کنیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مصوبه اخیر دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در هفته جاری در راستای تدوین برنامه جامع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه در کشور اشاره کرد و بیان داشت: امید است از فرصت های مختلف در راستای اعتلای این امر استفاده شود.
علاقمندان می توانند با ارسال عدد 1  به سامانه 3000144020 جهت شرکت در مسابقه، این اپلیکیشن را دریافت نمایند یا از طریق Googleplay  و یا مستقیم از پژوهان این کتاب را دریافت نمایند.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 20 الی 26 آبان در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما