اسلام و مطالعات اجتماعی
1396/7/16 يكشنبه پانزدهمین شماره فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی منتشر شد شماره 15 فصلنامه علمی ـ پژوهشی اسلام و مطالعات اجتماعی به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، شماره 15 فصلنامه علمی ـ پژوهشی اسلام و مطالعات اجتماعی با صاحب امتیازی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیر مسؤولی نجف لک زایی و سردبیری حمید پارسانیا منتشر شد. 
فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی در عرصه مطالعات و پژوهش های فرهنگی و اجتماعی و ناظر به اهداف ذیل منتشر می شود: توسعه تحقیقات در حوزه مطالعات فرهنگی و اجتماعی با رویکرد دینی، تبیین مبانی معرفتی و فلسفی علم اجتماعی دینی، تدوین و ترویج دانش اجتماعی اندیشمندان مسلمان، گسترش و هدایت حوزه های دانش نظری و کاربردی در عرصه فرهنگی و اجتماعی متناسب با نیازهای جامعه هدف در جهت تکوین علوم انسانی ـ اسلامی، تولید ادبیات بومی ـ اسلامی در حوزه فرهنگ و اجتماع، ایجاد انگیزه و بستر سازی پژوهش در حوزه مطالعات فرهنگی و اسلامی، توسعه همکاری و تعامل علمی میان استادان و دانش پژوهان حوزوی و دانشگاهی، زمینه سازی نشر دستاوردهای علمی ـ پژوهشی اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی، تقویت پژوهش های معطوف به مسئله محوری راهبردپردازی و آینده پژوهی.
این فصلنامه شامل هفت مقاله است که عبارتند از: «چیستی علوم اجتماعی» نوشته محمدکاظم کریمی، «نسبت فرد و جامعه در قرآن (با تأکید بر نظر علامه طباطبایی در تفسیر المیزان)» به قلم سید حسین فخر زارع، «رویکرد اجتهادی علامه شرف الدین و مسئله اتحاد جوامع اسلامی معاصر» اثر سید سجاد ایزدهی و محمود فلاح، «شناسایی مسائل اساسی تحکیم خانواده در ایران(با تأکید بر تغییرات ارزشی در آینده» نوشته سیدمحمدحسین هاشمیان و نعمت الله کرم الهی و رحیم کارگر، «علامه طباطبایی و پرسش سکولاریزاسیون» به قلم احمدرضا یزدانی مقدم، «تحلیل محتوای کیفی برنامه های اخلاقی رادیو معارف در انطباق با مبانی اخلاق اسلامی» اثر سید محمدجواد وزیری فرد و مصطفی همدانی، «بررسی تبرج در بیان زنان متأهل شهر اهواز: یک پژوهش کیفی مبتنی بر نظریه داده بنیاد» نوشته منصور سودانی، رضا خجسته مهر، سید جلال هاشمی، امین بشکار. 
این فصلنامه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran) و سامانه نشریه(jiss.isca.ac.ir) و پرتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی(www.daftarmags.ir) نمایه می شود. 
دفتر این فصلنامه در قم، خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، صندوق پستی 3688-37185 واقع شده است.  علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دفتر این فصلنامه به شماره 37745842-025 تماس حاصل نمایند. 
لازم به ذکر است که فصلنامه علمی ـ پژوهشی «اسلام و مطالعات اجتماعی» در 203 صفحه منتشر شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما