بطحایی
1396/6/23 پنجشنبه حجت الاسلام والمسلمین بطحائی مطرح کرد:  ایجاد جریان در تبلیغ، مهمترین ثمره جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق گفت: اتفاق مهم دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق به وجود آمدن جریان در میان گروه های تبلیغی و مبلغان است که خاطرات جذاب تبلیغی و سبک زندگی خود را به صورت مکتوب و امر پایدار و ماندگار در بیاورند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد بطحائی در آیین اختتامیه «دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق» که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: تاریخچه شفاهی حوزه علمیه به عنوان نهاد محکم و استوار در عرصه تبلیغی، دینی، فنی و پرقدرت است ولی تاریخچه مکتوب حوزه های علمیه به آن میزان غنای شفاهی را ندارد و به این علت که فرهنگ حوزه شفاهی است. 
وی درباره داوری این جشنواره گفت: دفتر تبلیغات اسلامی و به خصوص مرکز فرهنگی هنری این دفتر به عنوان اصلی ترین نهاد ساماندهی امر تبلیغی در میان طلاب به این فکر افتاد که برای تقویت فرهنگ مکتوب تبلیغی حوزه، دومین جشنواره خاطره تبلیغی را با جشنواره داستان تجمیع کند و از پاییز سال گذشته جشنواره را طرح ریزی، برنامه ریزی و اجرا و با استقبال خوب طلاب مواجه بودیم که روند داوری را در بسیاری از موارد دچار مشکل می کرد، به این صورت که داوری از دو مرحله به سه مرحله کشیده شد. 
دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق با اشاره به استقبال خوب طلاب از این جشنواره تصریح کرد: در این جشنواره با رشد 400 درصدی آثار در حوزه خاطره و سفرنامه مواجه شدیم؛ در بخش خاطره نزدیک به 900 اثر مکتوب داشتیم و به صورت کلی بیش از 1600 اثر در غالب های خاطره، داستان، سفرنامه و رمان به صورت صوتی، تصویری و مکتوب به دبیرخانه ارسال شد.
وی افزود: با همکاری معاونت فرهنگی جامعه المصطفی جشنواره به صورت بین المللی برگزار شد که بیش از 200 اثر از 27 ملیت در عرصه ملی و بین المللی به دبیرخانه این جشنواره رسید که گزیده آنها در جشنواره بعدی رونمایی خواهد شد. 
حجت الاسلام والمسلمین بطحائی اظهار داشت: اتفاق مهم دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق این نبود که 1600 اثر رسیده باشد، بلکه به وجود آمدن جریان در میان گروه های تبلیغی و مبلغینی است که به مناطق مختلف کشور می رفتند که خاطرات جذاب تبلیغی و سبک زندگی خود را به صورت مکتوب و امر پایدار و ماندگار در بیاورند.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره قدم اول است که امیدواریم به همت طلاب به سیره و سلوک تبدیل و به فرهنگ ملی و مذهبی ما تبدیل شود که از سبک زندگی دینی نشأت گرفته است. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما