بیگدلی
1396/5/22 يكشنبه استاد دانشگاه امام صادق مطرح کرد؛ انسجام و برنامه‌ریزی دقیق نقطه قوت گفتمان نخبگان علوم انسانی استاد دانشگاه امام صادق(ع) انسجام و برنامه‌ریزی دقیق را از نقاط قوت گفتمان نخبگان علوم انسانی برشمرد و خواستار تقویت مباحث انتقادی به غرب مدرن در این دوره آموزشی شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، عطاءالله بیگدلی در گفتگو با خبرنگار ما بزرگ‌ترین نقطه قوت گفتمان نخبگان علوم انسانی را انسجام و برنامه‌‌ریزی دقیق و استفاده از استادان متبحر ارزیابی کرد.
 
وی تجربه دو سال برگزاری دوره آموزشی گفتمان را از نقاط قوت آن برشمرد و با تأکید بر قدردانستن این تجربه مفید، افزود: به نظرم دوره هنوز به انسجام نظری نرسیده است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
 
استاد حقوق دانشگاه امام صادق(ع) گفت: استفاده از بهترین استادان با گرایش‌های مختلف و ارائه بحث‌های متنوع، مقداری نخ پیوند انسجام نظری دوره را ضعیف کرده و مقداری تشتت نظری بر آن حاکم است.
 
وی با بیان اینکه مطالبی که یک استاد مطرح می‌کند با مطالب استاد دیگر همخوان نیست، تصریح کرد: البته از اهداف اصلی دوره این نبوده که چنین اتفاقی بیفتد و در نظر داشته که دانشجویان را با مباحث آشنا کند.
 
بیگدلی تنوع در ارائه مباحث و آشنایی دانشجویان با استادان بزرگ را برای سطح یک این دوره آموزشی مفید ارزیابی کرد و گفت: فکر می‌کنم که الآن نخ تسبیح رویکرد انتقادی است و این برای آغاز دوره کافی است.
 
وی اما برای سطح دو و در دوره تداوم، از مسؤولان برگزار کننده خواست که نظریه منسجم‌تری را برای مباحث انتخاب و ارائه کنند.
 
استاد حقوق دانشگاه امام صادق(ع) با پیشنهاد اینکه دوره تداوم نسبت به دوره‌های قبلی انتقادی‌تر برگزار شود، گفت: باید مباحث علم دینی و ایجابی‌تر را کم‌تر و بحث‌های انتقادی به غرب مدرن را تقویت کنیم.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما