شرافت
1396/5/15 يكشنبه دبیر چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق خبر داد:  برگزاری چهار نشست تخصصی از برنامه های جشنواره اشراق در 4 استان /به دنبال کشف، جذب و پرورش استعدادهای شعر حوزوی هستیم دبیر چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق گفت: در حاشیه این جشنواره، نشستی هایی تخصصی در استان های گلستان، تبریز، مشهد و اهواز با موضوعات مختلف برگزار خواهیم کرد. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، سید جواد شرافت در نشست خبری چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق که در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: گستره زمانی، مکانی و زبانی کنگره، در چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق بسط پیدا می کند و تلاش ما این است که این اتفاقات انجام شود. 
وی با بیان این که این جشنواره در قم خلاصه نمی شود، گفت: در حال حاضر برای چهار استان نشست هایی تخصصی را برنامه ریزی کرده ایم و چه بسا بیشتر شود؛ در شهریورماه نشستی را با موضوع نکوداشت شهدای منا در گنبدکاووس برگزار خواهیم کرد که در آن ایام به سالگرد شهدای فاجعه منا نزدیک می شویم. 
دبیر چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق تصریح کرد: نشست دیگر در تبریز خواهد بود که آن نشست تلفیقی از زبان ترکی و فارسی می باشد؛ نشست بعدی این جشنواره، در اهواز و همزمان با ایام محرم و یادبود شهدای حله برگزار می شود که موضوع دوم آن، شهدای روحانی مدافع حرم است. چهارمین نشست در مشهد برگزار خواهد شد. 
وی با بیان این که خواهان ارتباط با شاعران ناشناخته کشورمان و دیگر کشور ها هستیم، افزود: مسأله مهم در این جشنواره، کشف و جذب و پرورش استعدادها است؛ خواهان این هستیم که با شاعرانی که در کشورمان و خارج از این مرزها هستند، ارتباط قرار کنیم؛ در ابتدا در اردویی که پس از اختتامیه برگزار می شود، مهارت افزایی و شناسایی صورت می گیرد و عیب آثار کسانی که اثرشان به مرحله نهایی نرسیده است، به آنها گفته خواهد شد. 
شرافت اظهار داشت: حوزه ای که پایا و پویا است و نسبت به اطراف خود بی تفاوت نیست و اتفاقات پیرامونی خود را با نگاه دقیق حوزوی بازتاب می دهد، برای ما مهم است و یکی از نشست های تخصصی ما، شاعر حوزوی و حوزه انقلابی است.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما