آیین حکمت
1396/3/20 شنبه انتشار شماره 30 فصلنامه علمی ـ پژوهشی آیین حکمت سی امین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی آیین حکمت به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع) منتشر شد. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، شماره 30 فصلنامه علمی ـ پژوهشی آیین حکمت به صاحب امتیازی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر مسؤولی شمس الله مریجی منتشر شد. 
این فصلنامه به عنوان نشریه پژوهشی در قلمرو حکمت و کلام اسلام با اهداف ذیل منتشر می شود: 
پاسخگویی به نیازهای فکری جامعه اسلامی ایران در زمینه حکمت و کلام اسلامی، معرفی و نقد مکاتب فلسفی و پاسخگویی به چالش های پیش رو، تبیین تفکر اسلامی در عرصه علوم عقلی، تلاش در تولید فکر و اندیشه در حوزه فلسفه و علوم مرتبط با آن، ارتقای سطح علمی استادان و تقویت منابع برخی از دروس رشته فلسفه و کلام اسلامی، نقد و بررسی نظریه ها و گرایشات مختلف در رشته های علوم عقلی اسلامی و مکتوبات و متون مربوط، ارائه دستاوردها و یافته ها و تولیدات فکری محققان و اندیشمندان، و... . 
فصلنامه علمی ـ پژوهشی آیین حکمت در قالب 8 عنوان علمی و دو چکیده مقاله به زبان عربی و انگلیسی منتشر شده است که از جمله آنها می توان به «درآمدی انتقادی بر هرمنوتیک روشنفگری دینی» نوشته هادی آجیلی و محسن سلگی، «بررسی دیدگاه استاد لاریجانی در معناشناسی و هستی شناسیِ الزام اخلاقی» اثر حسین احمدی، «انحصار گرایی تشریعی ـ تشکیکی: دیدگاه علامه طباطبایی در المیزان درباره کثرت ادیان» به قلم قاسم پورحسن و امیرحسین پاشایی، «جستارگشایی در ظرفیت های فلسفه اسلامی در برهانی کردن حرکت نفس» نوشته نرجس رودگر، «تطبیق ارکان حرکت بر پدید مرگ از منظر قرآن کریم و صحیفه سجادیه» اثر احمد طیبی.
از دیگر مباحثی که در این فصلنامه به آنها پرداخته شده، «نقد و بررسی ماهیت گرانش از منظر فلسفه و فیزیک» به قلم حبیب الله رزمی، احمد عابدی ارانی و محسن فیروزی، «بررسی تحلیلی چگونگی ارتباط شادی و معناداری زندگی از دیدگاه اسلام» نوشته محمدحسن یعقوبیان، احمد مسائلی و شریفه سادات جمعه زاده، «بررسی رابطه عالم ذر و تناسخ» اثر محمدتقی یوسفی و معصومه اعتصامی نژاد، «چکیده عربی» ترجمه سیدحمیدرضا عصمتی و «چکیده انگلیسی» با مترجمی سیدمحمود موسوی است. 
سی امین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی آیین حکمت در 236 صفحه و به شمارگان 200 نسخه و با قیمت 60000 ریال منتشر شد؛ علاقه مندان  برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی www.pwq.bou.ac.ir مراجعه کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما