روستاآزاد
1396/2/24 يكشنبه معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: دفتر تبلیغات اسلامی از فعالیت مبلغان در عرصه تبلیغ نوین حمایت می کند معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حمایت از عرصه تبلیغ نوین در موضوعات مجازی، مکتوب و رسانه ای از سیاست های قطعی دفتر تبلیغات اسلامی است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در اختتامیه دومین جشنواره تبلیغ نوین جنات که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، به ویژگی مهم این جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره نوین جنات بخشی از فرآیند فعالیت تبلیغی مبلغان عرصه های نوین تبلیغی است.
وی تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی پیش از جشنواره نسبت به دریافت طرح ها و بعد از جشنواره در تکریم، تکمیل و توسعه فعالیت ها اهتمام دارد و تلاش می کند مسیر تبلیغ نوین، حمایت از محصولات و پشتیبانی از ایده های جدید مبلغان نوین را پیگیری کند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در فعالیت های تبلیغ نوین در عرصه مکتوب، رسانه ای و فضای مجازی تأکید بر رویکردهای تبلیغی و دینی است، اظهار داشت: باید با فعالیت ها و ظرافت های هنری بتوانیم پیام های دینی متقن را به مخاطبان خودمان منتقل کنیم.
وی تصریح کرد: علاوه بر هر آنچه که در تبلیغ سنتی و چهره به چهره مورد نیاز است، در عرصه تبلیغ نوین باید به تکنیک های هنری هم مجهز بود؛ شاید برخی تصور کنند فضای جدید عرصه های تبلیغی متناسب با فضای طلبگی نیست در حالی که این برداشت اشتباهی است.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد افزود: عرصه تبلیغ نوین محل بسیار مناسبی برای تذکر غیرمستقیم و ارتباط دادن افراد به فطرت پاک انسانی است به ویژه برای جوانانی که عمدتا مخاطبان ما هستند.
وی همچنین بر لزوم فعالیت جمعی و گروهی در عرصه های تبلیغی تأکید کرد و گفت: تجربه بسیار موفق کار گروهی مبلغان در عرصه تبلیغ سنتی و چهره به چهره به عرصه نوین هم منتقل شد و تأکید ما بر این است که مبلغان نوین فعالیت خود را در قالب گروه های تبلیغی سامان دهند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: البته برای بسیاری از افراد و ما ایرانیان به لحاظ سنت های فردگرایی که در تعاملات وجود دارد، انجام کار گروهی تقریبا سخت است. 
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با بیان اینکه لازمه کار گروهی صبر، تحمل و پذیرش نظرات دیگران است، تصریح کرد: به رغم همه این مسائل، ما تاکید داریم مبلغان فعالیت خود را در قالب گروه سامان دهند و خدای متعال خیرات و برکاتی را در قالب کار گروهی عنایت می کند که قطعا در کار فردی نیست.
وی با بیان اینکه حمایت از عرصه تبلیغ نوین در موضوعات مجازی، مکتوب و رسانه ای از سیاست های قطعی دفتر تبلیغات اسلامی است، افزود: قطعا ما خود را موظف می دانیم که از ایده ها و طرح ها و برنامه های مبلغان ارجمند حمایت کنیم و حتی نسبت به معرفی این عزیزان به مراکز مربوطه اهتمام داشته باشیم.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با پیگیری متعدد همکاران ما، مجموعه هایی نظیر افق قراردادهای متعددی با مبلغان رسانه ای منعقد کردند و تعاملات خوبی دارند؛ ظرفیت و توانمندی مبلغان رسانه ای حوزه بسیار قابل گسترش تر از وضعیت موجود است.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آخرین اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

تأثیرگذاری در مناسبات خانواده منوط به آشتی روحانیون با خانواده ها است
رییس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: رشته بندی های حوزه باید به شکلی که دین به حیات عمومی مردم بیاید، تغییر پیدا کند.

دنیای شبهه به خانواده ها کشیده شده است/معرفی چند اثر ویژه تبلیغ محرم الحرام
استاد حوزه علمیه قم گفت: سخنان و پیام های امام حسین(ع) بهترین عنوان اعتقادی، کلامی، اخلاقی و سیاسی در ایام تبلیغی است. 

مهم ترین مشکل خانواده ها نبود حاکمیت خداوند است
استاد حوزه علمیه قم نبود حاکمیت خداوند را مهم ترین مشکل خانواده ها عنوان کرد و گفت: تا وقتی که خدا در خانواده ها حاکم نشود، از آسیب ها در امان نخواهیم بود.

بیانیه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی درباره «تحولات جمعیت در جمهوری اسلامی ایران»
بیانیه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی درباره «تحولات جمعیت در جمهوری اسلامی ایران» در همایش حوزه علمیه و جمعیت در قم قرائت شد.

مسأله جمعیت مسئله ای ساختاری است، نه شعاری
مسؤول کمیته پایش سیاست های جمعیتی انقلاب فرهنگی ضمن ارائه آماری از کاهش رشد جمعیت ایران گفت: ایران در سال 2050 در زمره کشورهایی قرارمی گیرد که بیش از 30 درصد آن را جمعیت سالمند تشکیل می دهد.             

باید مقوله جمعیت را مثل مقوله مقاومت مهم بشماریم
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: مقوله جمعیت، نیازمند طراحی های نو، اقدامات و ابتکارات جدید و حرکت جدی تر است و انتظار حوزه از مسؤولان برداشتن گام های بلند تر و تصحیح خطاها و اشتباهات گذشته است.

اعزام 10 هزار مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در محرم الحرام 96
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برنامه دفتر تبلیغات اسلامی در ماه محرم اعزام قریب به ده هزار مبلغ است که مبلغان در کنار محتواهای تبلیغی خود، بخشی را به مسئله راهبردی جمعیت اختصاص دهند و مردم را نسبت به این مسأله توجیه کنند. 

لزوم شروع خیزش آگاه سازی خطرات کاهش جمعیت
حضرت آیت الله سبحانی گفت: باید خیزشی جمعی در ایران شروع شود و مسئله خطرات کاهش جمعیت را به صورت علمی مطرح کنند، نه حماسی و ضرر های این مسئله را از جنبه فردی و اجتماعی بیان کنند.

خاطره نویسی از شئون مهم رشد معنوی است
استاد حوزه و دانشگاه خاطره نویسی را از شئون مهم رشد معنوی دانست و گفت: اگر به مسأله خاطره نویسی پرداخته شود، می توان از برکات معنوی آن استفاده کرده و جامعه را به سمت معنویت هدایت کرد.

ایجاد جریان در تبلیغ، مهمترین ثمره جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق
دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق گفت: اتفاق مهم دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق به وجود آمدن جریان در میان گروه های تبلیغی و مبلغان است که خاطرات جذاب تبلیغی و سبک زندگی خود را به صورت مکتوب و امر پایدار و ماندگار در بیاورند.

گزارش تصویری
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما