عیسی نیا
1396/2/2 شنبه مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تبیین کرد:  فعالیت های انجام شده این گروه در سال 95 مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گزارشی از فعالیت های این گروه را تبیین کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، رضا عیسی نیا در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دارای چهار قلمروی پژوهشی روحانیت، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و جهان اسلام است و دوازده قلمروی مطالعاتی را شامل می شود که از این میان، دو موضوع مطالعاتی(یکی جامعه شناسی سیاسی و دیگری جهان اسلام) فعال است. 
وی گفت: در سال گذشته، 19 پروژه در دست تحقیق انجام دادیم که از جمله آنها می توان به تاریخ سیاسی حوزه علمیه، سیر تطور هویت سیاسی شیعیان در عصر امامان، سیاست هویت در جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی و مسأله کارآمدی، نسبت ولایت فقیه و حوزه های علمیه، ولایت فقیه و مسأله توزیع قدرت در قانون اساسی اشاره کرد. 
مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در سال 95، سه پروژه این گروه، به اتمام رسید و برای نشر ارسال شده است؛ این گروه 4 پروژه را با قطب های فکری دفتر تبلیغات اسلامی مرتبط بوده که به قرارداد منجر شده است. 
وی افزود: 5 اثر از گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال گذشته منتشر شده و همچنین این گروه در سال 95 یک مقاله علمی و تخصصی داشته است. و در مجموعه مقالات نیز دو مقاله از این گروه به چاپ رسیده است. 
عیسی نیا گفت: 5 مقاله و چکیده مقاله از سوی این گروه به همایش ها ارسال شده است و مقالات ISD این گروه، پنج مقاله بوده و برگزاری همایش منا، همایشی بود که بر عهده گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قرار داده شده بود و مأموریت داشت تا آن را دنبال کند. همچنین در برگزاری همایش گفت و گو های فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانیت و در برگزاری کنگره بین المللی نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی که در سال 95 برگزار شد، همکاری داشت. 
وی گفت: در سال گذشته، 6 کرسی ترویجی برگزار کردیم و برگزاری 2 کرسی نقد کتاب نیز از دیگر فعالیت های گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به شمار می رود. 
مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این گروه 17 جلسه در شورای علمی داشته است و 16 مورد نوآوری و دستاورد در سطح انتشار مقالات و کتاب ها از سایر فعالیت های این گروه می باشد. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما