نشست خبری لک زایی
1396/2/2 شنبه رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: فهم درست و تولید مناسب، لازمه توفیق در فضای مجازی است رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، فهم درست و تولید مناسب را لازمه توفیق در فضای مجازی دانست و بر تولید محتواهای غنی و متناسب با فضای مجازی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی به نقل از حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی در گفتگویی با تأکید بر این که در دنیای کنونی فهم درست فضای مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: در کنار فهم درست و رصد و پایش مستمر ما باید به سمت تولید محتوای مناسب با فضای مجازی حرکت کنیم.
وی افزود: فضای مجازی یک ابزار است، البته ابزاری که سبک زندگی خاصی را بر بشر امروز تحمیل کرده و مثل همه ابزارها فرصت هایی ایجاد کرده و طبعاً یک سری تهدیدهایی نیز به همراه دارد، مثل استفاده از هواپیما که اگر با آن مسافرت بشود سرعت و سهولت بیشتر است اما احتمال سقوط هم وجود دارد و باید مراقب بود.
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بی شک اگر ما در فضای مجازی تولید محتوای مناسب نداشته باشیم، دیگران این کار را می کنند و آن ها طبعاً متناسب با اهداف خود این کار را انجام می دهند و لذا برای ما تهدیداتش بیشتر نمود خواهد داشت.
وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی در سال های گذشته در این عرصه پیشتاز بوده و محتواهای خوبی تولید کرده، ضمن آن که اخیراً نیز محتواهای تولید شده گذشته خود را متناسب با فضای مجازی ارائه می دهد، به طوری که در حال حاضر تمام منشورات و مجلات دفتر تبلیغات اسلامی در فضای مجازی نیز ارائه می شود، حتی مجلات کودکان که اتفاقاً استقبال خوبی هم شده و کتابخوان همراه پژوهان مورد استقبال ویژه مخاطبان قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین لکزایی گفت: نمایشگاه فضای مجازی پاک طلیعه ای است تا تبلیغات ما بیشتر از این طریق دنبال شود، به این معنا که غیر از تبلیغ سنتی، ما باید محتوای غنی اسلامی را از طریق فضای مجازی به گوش جهانیان برسانیم تا آن سرعت و کم هزینه و تسهیل که از ویژگی های فضای مجازی است را در این باره شاهد باشیم.
وی بیان داشت: به لطف الهی حوزه به لحاظ اصل حضور در فضای مجازی جزو پیشگامان است چه آن که مرکز تحقیقات اسلامی علوم کامپیوتری توسط مقام معظم رهبری تأسیس شد اما به نظر می رسد بدنه هنوز آن طور که باید و شاید درگیر این مساله نشده است.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خاتمه گفت: مساله بعدی تولید محتواهای جدید و به روز در حوزه علمیه است که در عین حال جذابیت لازم برای انبوه مخاطبان را هم داشته باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما