کاشانی
1395/12/1 يكشنبه دبیر اولین همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت تأکید کرد:  تبلیغ اسلام از سرچشمه آن جاذب جوانان غربی و اروپایی دبیر اولین همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت گفت: 200 مقاله به همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت و  1051 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره محصولات فرهنگی پژوهشی اسلام و مسیحیت ارسال شد. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاشانی در اولین همایش مطالعات تطبیقی و دومین جشنواره محصولات فرهنگی پژوهشی اسلام و مسیحیت که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: بدون این که برای این همایش تبلیغاتی صورت بگیرد، دویست مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این میان، حداقل 40  مقاله را اساتید و اعضای هیئت علمی و استادیار و دانشجویان، بیش از 30 مقاله را دانش آموختگان دکتری، حدود 50 مقاله را دانشجویان و دانش آموختگان کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط و 70 مقالات را طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه به قلم تحریر در آوردند. 
وی گفت: اساتیدی که مقالاتی را ارسال کردند، هر کدام با توجه به دیدگاه خود در رشته های مختلف جامعه شناسی و  روانشناسی و غیره مقالاتی را نوشتند؛ اگر این کاری که برای این همایش انجام شد را تیمی تصمیم داشت که تنها در حوزه اخلاق انجام دهد و فقط 50 مقاله را به دبیرخانه همایش بدهند، حداکثر شاید 10 سال به طول می انجامید تا چنین کار فاخری را تحویل بگریم. 
دبیر اولین همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت تصریح کرد: داوری همیشه بهترین داوری نیست؛ برای رعایت انصاف علمی، سعی کردیم از گروه ادیان دانشگاه ادیان، اساتید مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، جامعه المصطفی، مرکز تخصصی کلام و ادیان در هیئت داوران حضور داشته باشند و تلاش شد که با دقت بهتر بررسی شود و حتی برخی از مقالات حدود 3 الی 4 بار برای داوری رفت.
وی افزود: اگر اسلام را از سرچشمه آن به جوان غربی و اروپایی نشان دهیم، جذب می شود و به اسلام رجوع می کنند؛ از شهرهای مختلف از جمله مشهد، شیراز و همدان، سمنان، قائم شهر، ارومیه، تبریز و غیره برای شرکت در همایش حضور پیدا کرده اند؛ این حضور میتواند ما را با هم آشنا کند و در مراحل بعدی بیشتر بهره مند شویم. 
حجت الاسلام والمسلمین محمد کاشانی اظهار داشت: در این همایش از کشورهای تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، عراق، مالزی و ایرانیان خارج از کشور مقاله داشتیم؛ یکی از مزیت های این همایش برای دانشگاهیان دارد، بحث رده isd است. 
وی گفت: 30 مقالات برتر را کنار هم گذاشتیم و تصمیم داشتیم که یکی را انتخاب و جایزه ویژه را انتخاب کنیم، به گفته داوران انتخاب چنین کاری با توجه به سطح بالای تمامی مقالات سخت بوده و قرار شد، جایزه ویژه بین مقالات توزیع شود.
دبیر اولین همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت تصریح کرد: در کنار این همایش جشنواره ای در نظر گرفته شده است که در حوزه های محصولات فرهنگی است که صاحب نظران و اندیشمندان آثاری را به صورت کتاب، شعر، دکلمه، پایان نامه، پوستر، نرم افزار، فیلم نامه، مستند و فیلم داستانی، سایت و وبلاگ و همچنین اینستگرام تولید کرده اند که مجموعا 1051 اثر به جشنواره ارسال شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما