راه های شرعی
1395/10/13 دوشنبه در بخش علوم اقتصادی و مدیریت اسلامی ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر؛  کتاب «راه‌های شرعی سپرده‌گذاری در بانک‌ها» از آثار پژوهشگاه شایسته تقدیر شناخته شد  در ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر، کتاب «راه‌های شرعی سپرده‌گذاری در بانک‌ها» از آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تألیف محمدحسین احمدی شایسته تقدیر شناخته شد.
مراسم اختتامیه ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی هوایی، دبیر این جشنواره در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
در مجموع پنج هزار و ۹۶۹ عنوان کتاب در ۱۰ گروه با محورهای «علوم قرآن و حدیث»، «اصول، فقه و حقوق اسلامی»، «فلسفه، کلام، عرفان، اخلاق و مذاهب اسلامی»، «تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی»، «ادبیات‌ داستانی و رمان»، «کودک و نوجوان»، «علوم اجتماعی»، «علوم اقتصادی و مدیریت اسلامی»، «علوم تربیتی، روانشناسی و علوم رفتاری»، «علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)» در ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش ‌های برتر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
در بخش علوم اقتصادی و مدیریت اسلامی این جشنواره، محمدحسین احمدی به خاطر تألیف کتاب «راه‌های شرعی سپرده‌گذاری در بانک‌ها» و سیدمسعود قانع به جهت تألیف اثر «مدیریت تعارض با رویکرد اسلامی» شایسته تقدیر شدند.
* معرفی اجمالی کتاب راه‌های شرعی سپرده‌گذاری در بانک‌ها
کتاب «راه های شرعی سپرده گذاری در بانک ها» امروزه استفاده از خدمات بانکی از جمله سپرده سرمایه گذاری، از ضرورت های یک جامعه است؛ زیرا بسیاری از افراد پس اندازکننده، فرصت و تجربه و تخصص کافی برای به کارگیری سودآور پس انداز خویش را ندارند و از این رو به دنبال جای مطمئن برای سرمایه گذاری سودآور و مشروع هستند. در این میان بانک ها و مؤسسات مالی، با تجهیز سرمایه های راکد و به کارگرفتن آنها در فعالیت های اقتصادی، می توانند هم در تأمین خواسته های آنان و هم در رفاه عمومی نقش بسزایی ایفا نمایند. این پژوهش ضمن بررسی ماهیت فقهی ـ حقوقی سپرده گذاری در پی راه جدید سپرده گذاری سودآور و مشروع است.
این کتاب در هفت فصل اصلی نوشته شده که عبارتند از: کلیات تحقیق، بانک و بانکداری، مروری بر موازین فقهی تحقیق، ماهیت سپرده گذاری در بانک ها، بررسی راه های شرعی مطرح شده برای سپرده گذاری، مشروعیت سپرده گذاری به عنوان عقد مستقل و نتایج و پیشنهادها. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما