دانشگاه باقرالعلوم
1395/10/13 دوشنبه نشست بررسی نقش آشنایی با زبان های خارجی در عرصه تبلیغ بین الملل برگزار شد نشست بررسی نقش آشنایی با زبان های خارجی در عرصه تبلیغ بین الملل در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجتالاسلام والمسلمین عزیزی در جمع دانشجویان و زبان آموزان دانشکده زبان های خارجی و مطالعات بینافرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) پیرامون نقش زبان در عرصه تبلیغ بین الملل به ایراد سخن پرداخت.
معاون مرکز بین الملل و نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات در استان قم با بررسی آیه شریفه «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُمْ فَیُضِلُّ اللَّهُ مَنْ یَشَاءُ وَیَهْدِی مَنْ یَشَاءُوَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ » بیان کرد: از آیات بر می آید که آنچه در امر تبلیغ دین مهم است رساندن رسالت و تکلیف می باشد و لو منتج به نتیجه نشود و این باید با روشی درست و اصولی انجام شود که جز با توجه به نقش زبان میسر نیست.
وی افزود: برای تبلیغ دین اسلام دو راه وجود دارد: عده¬ای از کشورهای خود وارد ایران می شوند و علوم دینی را خوب فرا می گیرند و به کشورشان بازمی گردند؛ به برکت انقلاب اسلامی در کشوری که قبل از انقلاب ده نفر شیعه نبود امروز چندین هزار نفر مسلمان دارد. افرادی مانند شیخ زکزاکی محب اهل بیت(ع) شدند و دیگران را نیز دعوت به راه حق کردند.
وی راه دوم را آموختن زبان دوم دانست و گفت: افرادی در داخل کشور زبان های مهم و رایج را خوب یاد بگیرند و اسلام را به دیگر مناطق ارائه دهند. 
معاون مرکز بین الملل و نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات استان قم افزود: نقش زبان در تبلیغ دین مبین اسلام خیلی مهم است به شرطی که خوب فراگرفته شود تا تأثیرگذار باشد.
لازم به ذکر است در جلسه ای اختصاصی با رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) حجت الاسلام و المسلمین مریجی تفاهم نامه ای مابین دو مرکز دانشگاه باقرالعلوم(ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات در جهت همکاری های بیشتر و دوسویه مطرح و بررسی شد.
گفتنی است در این نشست زبان آموزانی که از طریق گروه آلمانی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به کشور آلمان اعزام شده بودند، از تجربیات سفر خود برای حاضرین گفتند.
حجت الاسلام و المسلمین شکری نیا زبان آموز موفق گروه آلمانی به کشور آلمان اعزام شده بود، اظهار داشت: تمسک به قرآن کریم و آموزه های دین مبین اسلام و تسلط به مباحث اعتقادی از مهمترین مسائلی است که پیش روی هر مبلغ در فضای بین الملل است.
ایشان در مدت اقامتشان در شهر هامبورگ فعالیت¬های تبلغی اعم از پاسخگویی به شبهات اعتقادی، کلاس حفظ قرآن، درس اخلاق و نماز جماعت و ... را انجام دادند.
سپس حجت الاسلام والمسلمین محمدی پارسا سفر خود به آلمان از مراحل ابتدایی تا اقامت در شهر برلین را برای حاضرین تشریح کرد. 
وی به معرفی، مرکز اسلامی هامبورگ، مساجد موجود در کشور آلمان و بیان حساسیت های تبلیغ در اروپا پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی پارسا سه نکته فراگیری کامل زبان آلمانی، تسلط بر مسائل اعتقادی، پاسخگویی به شبهات درباره شیعه و توانایی ارتباط گیری با مردم آنجا را از جمله مهمترین مسائل برای تبلیغ موفقیت آمیز در خارج از کشور بیان کرد.
در پایان نیز از این دو نفر تقدیر و تشکر و لوحی یادبود با دست حجت الاسلام و المسلمین عزیزی تقدیمشان گردید.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما