اولین و دومین جلسه انتقال تجارب تبلیغی
1395/10/13 دوشنبه مدیر گروه تبلیغی جهادی رشد تببین کرد:  انتقال تجارب تبلیغی با موضوع طراحی نمایشگاه هنری مذهبی  در یک مسجد که مراسم سخنرانی بر پا می شود، ممکن است که 50 نفر شرکت کند، اما در برپایی نمایشگاه 10 هزار نفر حضور پیدا می کند و کسی که پا در مسجد نمی گذارد را می توان به داخل نمایشگاه کشاند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام حسنعلی خویینی مدیر گروه تبلغی جهادی رشد در دومین نشست از سلسله نشست های انتقال تجارب گروه های تبلیغی که با حضور سرگروه ها و اعضای گروه های تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: علت انجام کار نمایشگاهی این است که در منبر رفتن طلاب، عده ای از مردم مخاطب قرار نمی گیرند و شاید افرادی باشند که اهل گوش دادن به سخنرانی نباشند، اما به بازدید از نمایشگاه فرهنگی علاقه مند باشند و تأثیر بپذیرند.
وی افزود: برپایی تبلیغ نمایشگاهی از گروه های تبلیغی بر می آید و کار نمایشگاهی باید به صورت مجموعه ای از افراد انجام شود و کار یک یا دو نفر طلبه نیست که نمایشگاه برپا کنند. 
* تأثیر چندین برابری تبلیغ نمایشگاهی نسبت به تبلیغ سنتی
این مبلغ دینی با اشاره به تأثیر نمایشگاه تبلیغی جهادی گفت: در یک مسجد که مراسم سخنرانی بر پا می شود، ممکن است که 50 نفر شرکت کند، اما در برپایی نمایشگاه 10 هزار نفر حضور پیدا می کند و کسی که پا در مسجد نمی گذارد را می توان به داخل نمایشگاه کشانده و چندین برابر تأثیرگذاری کرد. 
وی بر لزوم ورود طلاب به تبلیغ نمایشگاهی پرداخت و گفت: اگر طلاب در این فضا وارد نشوند، افرادی وارد می شوند که شاید معایبی در کارشان باشد و باید مستمراً از کار او اشکال گرفت، اما اگر طلاب این کار را انجام دهند، دیگر افراد در برپایی نمایشگاه یاری می رسانند. 
مدیر گروه تبلیغی جهادی رشد در ادامه انتقال تجارب تبلیغی این گروه تصریح کرد: در توضیحاتی که در غرفه ها داده می شود، روایات و احادیث با ذکر منابع به صورت هنری بر روی کاغذهایی نوشته و نصب شود که اگر عالمی یا فردی دیگر در خصوص منابعِ توضیحات ارائه شده توسط مبلغ، سؤالی را مطرح کرد، سند قابل مشاهده باشد. 
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت تمامی افراد گفت: در نمایشگاه می تواند از هنر افراد در گچ کاری، جوشکاری، کارهای کامپیوتری و غیره استفاده کرد که گاهاً هزینه ای را دریافت نمی کنند و بانی می شوند. 
* ویژگی های مکان نمایشگاه
حجت الاسلام خویینی اظهار داشت: ویژگی های مکان برپایی نمایشگاه این است که اولا اینکه در دید مردم باشد که برپایی نمایشگاه در گوشه شهر مخاطبان زیادی نخواهد داشت، ویژگی بعدی این که نمایشگاه جای پارک وسایل نقلیه داشته باشد، همچنین ابعاد مکان نمایشگاه متناسب با فضای مد نظر باشد که برای برپایی نمایشگاه بایستی به صورت متوسط 1000 متر فضا داشته باشید؛ یک نمایشگاه می تواند از 500 تا 4000 متر فضا برخوردار باشد. 
* مکان های مناسب برای نمایشگاه
وی درباره مکان نمایشگاه های مذهبی گفت: بوستان ها، امام زاده ها و زمین های خالی مکان های مناسبی برای برپایی نمایشگاه فرهنگی تبلیغی هستند؛ همچنین شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی و دفاتر ائمه جمعه سازمان ها و نهادهایی هستند که در برپایی یک نمایشگاه می توان از آنها یاری گرفت، البته در صدر این مراکز، باید از ائمه اطهار(ع) استمداد کرد. 
مدیر گروه تبلیغی جهادی رشد تصریح کرد: با توجه به این که بسیاری از مردم از زندگی شهری خسته شده اند، در برخی از شهرها که فاصله زیادی با روستاها دارند، دیوارهای کاهگِلی در برپایی کوچه های بنی هاشم بسیار مؤثر است و نوشته هایی از جمله «السلام علیک یا ایتها الصدیقه الشهیده» و غیره می تواند در این زمینه مؤثر واقع شود. 
وی درباره برپایی نمایشگاه در بوستان گفت: برپایی چنین نمایشگاهی در مسجد مناسب نیست چرا که برخی از مردم که به مسجد نمی آیند، نمی توانند از این فضا بهره مند شوند اما فضایی مثل بوستان ها در جذب تمامی اقشار از جمله بانوان با حجاب های نامناسب می تواند مؤثر باشد. 
حجت الاسلام خویینی ضمن بیان نکاتی اظهار داشت: نمایشگاه فاطمیه را می توان با سه غرفه مسجد پیامبر گرامی اسلام(ص)، منزل حضرت زهرا(س) و قبرستان بقیع برپا کرد؛ در نمایشگاه فرهنگی تبلیغی باید از بیان مباحث اختلافی بین شیعه و سنی پرهیز کرد و بایستی بیشتر به فضائل ائمه اطهار(ع) پرداخت و بیان کرد. 
وی گفت: در برپایی نمایشگاه می توان غرفه های مختلف و زیاد را آماده کرد که از جمله آنها می توان به غرفه هایی با نام های یک دقیقه مطالعه، یک صفحه قرآن(قرار دادن صفحات قرآن به صورت تک برگ پرس شده که این کار می تواند در ختم کردن چند مرتبه قرآن طرحی مناسبی باشد) اشاره کرد. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آخرین اخبار دفتر تبلیغات اسلامی

پذیرش دانش پژوه سطوح 2 و 3 در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برای سطوح 2 و 3 از میان برادران طلبه ثبت نام می نماید.

رضایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید از عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی
مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: خدا را از این جهت شاکر هستیم که توفیق عنایت کرده و گذشت عمر ما در مجموعه ای به نام دفتر تبلیغات اسلامی بوده که امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید از آن راضی هستند.

اختتامیه جشنواره جنّات در سال آینده برگزار می گردد
ثبت نام جشنواره و دریافت آثار در چهار بخش اصلی تبلیغ مجازی و دیجیتال، تبلیغ رسانه ای، تبلیغ مکتوب و بخش آزاد برای فعالان فرهنگی غیر حوزوی در عرصه شبکه های اجتماعی و پیام رسان با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر و ارسال بیش از ۲۰۰۰ اثر در بهمن ماه پایان پذیرفت.

جهان امروز و آینده، جهان قدرت محتوا و خدمات است
اینترنت پاک، اینترنتی است که نظام عدالت گرا را پیاده سازی کرده و فساد را از نظام اداری پاک می کند؛ در محیط مجازی باید ابرقدرت بود چرا که قدرت های کوچک اثر گذاری محدودی دارند.

حوزه علمیه رهبر حرکت به سمت فضای مجازی پاک باشد
اقتصاد گیم در دنیا ۹۰ میلیارد دلار شده است؛ ما دائما نگران فیلم های هالیوودی هستیم که فضای ذهنی تصویری جوامع بشری را می سازند اما اقتصاد این فیلم ها هفت میلیارد دلار است.

دو رویکرد متفاوت مسئولان در قبال فضای مجازی
معاون قوه قضائیه گفت: ما باید پست الکترونیکی ملی، موتور جست وجوی ملی و شبکه اجتماعی ملی داشته باشیم و چرا اطلاعات ما باید به تلگرام برود.

پیام آیت الله مکارم شیرازی به سومین همایش ملی فضای مجازی پاک
آیت الله مکارم شیرازی گفت: مهم ترین معضل اجتماعی و سیاسی و اخلاقی و دینی و هر چه بخواهید، همین فضای مجازی است، و باید به این مسئله اهمیت بدهیم

دومین ویژه نامه سومین همایش ملی فضای مجازی پاک منتشر شد
دومین ویژه نامه سومین همایش ملی فضای مجازی پاک به صاحب امتیازی روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی و سردبیری محمدرضا قربان زاده منتشر شد.

اولین نمایشگاه ملی فضای مجازی پاک افتتاح شد
اولین نمایشگاه ملی فضای مجازی پاک از 17 تا 19 اسفندماه سال جاری از ساعت 9 تا 20 در مرکز همایش های غدیر به روی علاقه مندان باز است. 

عکاسی، آسمانی‌ترین عطیه در خدمت انسان معاصر 
هنر عکاسی آسمانی‌ترین عطیه ای است که امروزه هنرمندان آن را به نگاه جستجو‌گر بشری تقدیم داشته‌اند و در خدمت بشر امروزی قرار گرفته است. 

گزارش تصویری
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما