قربان زاده- نشست رسانه ای
1395/7/5 دوشنبه معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد: برگزاری کنگره شهدای روحانی مدافع حرم با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی/ 10 هزار مبلغ به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نخستین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم با سخنرانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی، آیت‌الله اعرافی و یکی از فرماندهان برجسته سپاه پنجشنبه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می‌شود.
به گزارش  روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد  طی نشست خبری که در سالن  جلسات مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم به منظور تجلیل از مقام شهدای روحانی مدافع حرم برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم کشورهای منطقه و غرب را مدیون خود کرده‌اند.

وی آشنایی مردم و طلاب با روحانیون شهدای مدافع حرم را از اهداف برگزاری این کنگره برشمرد و اضافه کرد:‌ همانطور روحانیون در دفاع مقدس آمار چهار هزار و 600 شهید را به خود اختصاص داده اکنون نیز در دفاع از حرم اهل بیت(ع) با 27 شهید به خوبی درخشیده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه بازخوانی اندیشه‌های نورانی و الگوگیری از وصیتنامه‌های هدایت‌گر شهدا در نخستین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: مراکز مختلف حوزوی با محوریت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای برگزاری این کنگره مشارکت دارند.

وی به تقدیر از خانواده‌های شهدای روحانی مدافع حرم در کنگره مذکور اشاره کرد و افزود: حوزه علمیه در این کنگره به خانواده شهدای روحانی مدافع حرم تعظیم می‌کند چرا که این شهدا با رشادت‌های خود توانسته از حریم اهل بیت(ع) دفاع کرده و برای مقابله با دشمن اسلام گام‌های بلندی را بردارند.

روستاآزاد از حضور خانواده‌های شهدای افغانستانی، پاکستانی و عراقی در نخستین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم یاد کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه این کنگره در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود باید بازتاب رسانه‌ای فراملی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه  70 نفر از طلاب و فضلای اعزامی از نجف در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی مدافع حرم به این کنگره محدود نمی‌شود بلکه برگزاری مراسمات دیگر در قم و نجف به صورت ویژه دنبال می‌شود.

روستاآزاد با بیان اینکه استان قم از بعد از ظهر چهارشنبه میزبان خانواده‌های شهدای روحانی مدافع حرم خواهد بود، عنوان کرد: این خانواده‌ها در روزهای آینده از خوزستان، فارس، البرز، مازندران و مشهد به سمت قم حرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از رهنمودهای مراجع تقلید در راستای برگزاری نخستین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم یاد کرد و گفت: فتواهای جهادی مراجع تقلید ایران و عراق در مورد جهاد به ویژه پیام آیت‌الله سبحانی به این همایش تجمیع شده که در ویژه‌نامه کنگره چاپ می‌شود.

وی از تدفین بیش از 230 شهید مدافع حرم در استان قم یاد و خاطرنشان کرد: نخستین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم با سخنرانی آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی، آیت‌الله علیرضا اعرافی و یکی از فرماندهان برجسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح پنج‌شنبه هفته جاری در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می‌شود.

روستاآزاد با اشاره به اینکه پوشش رسانه‌ای کنگره گرامیداشت شهدای روحانی مدافع حرم توسط رادیو معارف، شبکه قم و رسانه‌های مختلف انجام می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم اصحاب رسانه استان قم نسبت به انعکاس اخبار این کنگره اهتمام جدی داشته باشند.

وی یادآور شد: جمعیت خانواده‌های شهدای روحانی مدافع حرم که در استان قم مهمان خواهند بود نزدیک به 40 نفر است که در هتل فدک مستقر می‌شوند و اصحاب رسانه می‌توانند در صورت نیاز با این خانواده‌ها گفت‌و گو داشته باشند.

روستاآزاد با تاکید بر اینکه مراسم غبارروبی حرم حضرت معصومه(س) با حضور خانواده‌های شهدای روحانی مدافع حرم برگزار می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم میزبانی مطلوبی از این خانواده‌ها داشته باشیم.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم‌الحرام با کنگره شهدای روحانی مدافع حرم ادغام شده است، مطرح کرد: امسال دفتر تبلیغات 10 هزار نفر از روحانیون را برای فعالیت‌های تبلیغی به نقاط مختلف کشور اعزام می‌کند که 8 هزار نفر از این تعداد روحانیون حوزه علمیه قم هستند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما