پوپک
1395/6/6 شنبه شماره 265 ماهنامه پوپک به چاپ رسید دویست و شصت و پنجمین ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی، شماره 265 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه مرداد‌ماه 1395 چاپ و روانه بازار شد.
«شعر آفتاب»، «سرمقاله»، «در باغ مهربانی»، «شعر»، «روزهای نو/ من ماه مرداد هستم»، «داستان»، «فکرهای نقره ای»، «جدول»، «خنده منده»، «مدافع حرم»، «قصه های قدیمی»، «قصه های نماز/ نماز پیرمرد» و «زنگ کتاب» برخی از موضوعات این ماهنامه است.
در سرمقاله این ماهنامه با عنوان من ماه مرداد هستم آمده است: چند روزی می شود که خانه امید ما را چراغانی و پر از گل کرده اند. همه خوشحال اند و حرم بیشتر از همیشه شلوغ است. در این روزها که من و دوستانم مثل همیشه برای خوردن گندم به اینجا می آییم، فرشته ها را می بینم که دسته دسته گل با خود به حرم می آورند و حرم را پر از عطر گل های بهشتی می کنند.
آن ها زیر لب شعرهایی هم می خوانند و با خوشحالی به امام هشتم تولد خواهر عزیزشان، حضرت معصومه(س) را تبریک می گویند. ما کبوتران چه قدر خوشبخت هستیم که خانه امیدمان، حرم این بانوی عزیز و مهربان است.
از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون «چرا کلاغ قصه ها هیچ وقت به خونش نمی رسه؟»، «مسافران بهشت/ فرمانده شجاع دریا»، «داستان»، «سرگرمی»، «کاردستی»، «شعر»، «میزگرد»، «پرت و پلا»، «داستان»، «بچه ها خبر» و «گزارش» اشاره کرد.
در ذیل بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان مسافران بهشت مطلبی درباره شهید نادر مهدوی، فرمانده شجاع دریا آمده که به این شرح است: «نادر مهدوی، فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار بود. در سال های آخر جنگ، خلیج فارس ناامن شده بود. آمریکا هم با تمام قدرت به عراق کمک می کرد. چند کشور دست به یکی کرده بودند و کشتی ها و سکوهای نفتی ما را اتش می زدند.
نادر و دوستانش تصمیم گرفتند با همان سلاح های کمی که داشتند به دشمن نشان بدهند که خلیج فارس جای آنها نیست. یک نفت کش بزرگ و چندین کشتی نظامی در اطرافش با پرچم آمریکا داشتند، بدون خبر و اجازه ایران از خلیج فارس می گذشتند. رادیو و تلویزیون آمریکا کلی گزارش دادند که ببینید چه قدر قوی هستیم.
گزارشگر امریکایی در حال حرف زدن بود که ناگهان همه چیز به هم ریخت. نفت کش و کشتی ها توی آتش و دود سیاهی فرو رفتند. آنها نمی دانستند نفت کش بزرگشان خورده به مین هایی که آقا نادر و دوستان دلاورش در دریا کار گذاشته بودند».
در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «مسابقه دنباله نویسی»، «کبوتر نامه رسان»، «علمی های کوچولو»، «قصه های گوش دراز»، «فرم اشتراک» و «ببین و بگو» به چشم می‌خورد.
دویست و شصت و پنجمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه مرداد‌ماه 1395 در 56 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما