فصلنامه اخلاق اصفهان
1395/5/3 يكشنبه رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان: شماره 42 فصلنامه اخلاق منتشر شد رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان درباره شماره اخیر فصلنامه اخلاق گفت: شماره 42 این فصلنامه که مربوط به زمستان 94 است، چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن سراج زاده رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان اظهار داشت: فصلنامه «اخلاق» دارای رتبه علمی- ترویجی است و از معدود نشریاتی است که در سطح کشور در حوزه اخلاق منتشر می شود.
وی عناوین مقاله های چاپ شده در این شماره را برشمرد: «واکاوی آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام در زمینه راه کارهای تربیت اخلاقی فرزندان»، «محبّت اهل بیت علیهم السلام، استراتژی حیات و راهبرد تربیتی»، «بررسی اهداف، اصول و روش های تربیت اخلاقی از منظر امام حسین علیه السلام»، «واکاوی مفهوم تبعیض نژادی و راهبردهای مقابله با آن بر مبنای فرمایشات حضرت علی علیه السلام»، «بررسی ظرفیت ادعیه در استنباط های عرفانی»، «بررسی نقش و جایگاه اقدام پژوهی در رشد دین پژوهی اساتید به عنوان الگوی اخلاقی»، «بررسی دیدگاه های فلسفی درباره نسبت ارزش زیباشناختی و ارزش اخلاقی»، «حل تعارض میان دو اصل احترام به حریم خصوصی و اطلاع رسانی»، «مقدمه ای بر اخلاق مالکیّت معنوی در کتابخانه دیجیتالی» و «امکانِ استخراج اخلاق تکنولوژی از اندیشه و عمل مارتین هایدگرز».
حجت‌الاسلام و المسلمین سراج زاده با بیان این که فصلنامه علمی- ترویجی اخلاق رتبه خود را از شورای اعطای مجوزها و امتیازات علمی شورای عالی حوزه های علمیه کشور دریافت کرده است، گفت: فصلنامه اخلاق پنجمین سال انتشار خود را سپری می کند که توسط پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آماده و چاپ می‌شود.
وی مهم ترین هدف این نشریه را تولید و توسعه دانش در گستره اخلاق بیان کرد و اظهار داشت: ارائه و نقد مطالعات نظام¬مند اخلاق پژوهان حوزه و دانشگاه، توسعه روش شناسی اخلاق متناسب با نیازهای پژوهشی جهان معاصر، احیاء تراث در زمینه اخلاق و طرح اخلاق کاربردی از اهداف دیگر آن می‌باشد.
رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان افزود: فایل متنی فصلنامه افزون بر تارنمای فصلنامه به نشانی www.faslname-akhlagh.ir، از طریق پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به نشانی www.isc.gov.ir و تارنمای اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نشانی www.morsalat.ir قابل دسترسی است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود از ارسال این نشریه برای شخصیت های علمی و برخی کتابخانه¬ها و مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی سطح کشور خبر داد و گفت: از استادان، محققان و دانش پژوهان حوزه و دانشگاه و مؤسسات و مراکز وابسته انتظار داریم با ارسال مقاله های پژوهشی در موضوعات اخلاق و دین و موضوع های مرتبط با فصلنامه، ما را در تحقق اهداف فصلنامه یاری دهند.
حجت¬الاسلام و المسلمین سراج زاده در پایان اظهار داشت: علاقه مندان می توانند مقاله های پژوهشی خود را که گویای نوآوری در مسائل اخلاق و حوزه¬های مرتبط و دارای ساختار مورد نظر باشد، از طریق پایگاه اینترنتی www.faslname-akhlagh.ir ارسال نمایند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما